JAK EKONOMSKI UDARAC: PROMET OD 5 MILIONA KM PAO NA 20 HILJADA KM

- Centrotrans eurolines jedna je od najvećih privatnih kompanija u BIH. Preko 600 uposlenika ove kompanije trenutno ne radi. Neki su poslani na godišnje odmore, a neki na čekanje. Krizni štab Federalne uprave civilne zaštite donio je 20.marta odluku o zabrani saobraćaja javnog prijevoza kao mjeru zaštite od pandemije koronavirusa. Najbitnije u ovom momentu je sačuvati zdravlje ali i egzisteniciju uposlenika – kaže za hayat.ba Safudin Čengić, direktor kompanije „Centrotrans“

Piše: Emerin Ahmetašević

  • Prijedlog zakona o ublažavanju negativnih ekonomskih posljedica“ kojeg je Federalna Vlada uputila u parlamentarnu proceduru je prvi i minimalan način kako treba pomoći privrednim subjektima ali sigurno da drugi korak mora biti daleko konkretniji i daleko sa značajnijim sredstvima. Mi imamo djelatnosti koja su praktično dva mjeseca u krizi , nemaju poslovnih aktivnosti kao što je turizam, ugostiteljstvo, rad trgovionski cenatara, prijevoz putnika i zaista smatramo da su na kraju svojih snaga da pokriju troškove uposlenika, a pored troškova uposlenika ima i drugih troškova i mi čekamo daleko konkretnije mjere nego što su ove najavljene. Mi iz zakona možemo iščitati da će se pokriti minimalni doprinosi na minimalnu plaću od 406 KM što iznosi 244 KM što ne kažem da nije pomoć ali to ni u kojem slučaju neće spasiti veliki broj radnih mjesta gdje određeni poslodavci nemaju mogućnost isplatiti minimalnu plaću i doprinos.

Kao član UO Udruženja poslodavaca, Čengić kaže da na nivou Kantona Sarajevo pregovaraju o načinima veće uključenosti Vlade.

Ta uključenost podrazumjevala bi pokrivanje minimalne plaće čime bi se zaokružio taj set da uposlenik primi minimalnu plaću s doprinosima.

  • Ja želim da naglasim da smo kao Udruženje poslodavaca ukazivali na to da je najrealija i najbolja opcija da se uplate sredstva za platu i doprinose jer u slučaju odlaska na biro praktično je država u obavezi taj identitčan iznos uplatiti za vrijeme dok se radnik nalazi na birou za zapošljavanje – kaže Čengić.

Bez konkretne pomoći države velki broj privrednih subjekata, među njima i Centrotrans, neće biti u mogućnosti da pokrije troškove uposlenika. U tom slučaju može doći do otpuštanja i slanja radnika na biro.

  • Mi imamo konkretan primjer Hrvatske kao našeg susjeda koji su na jedan izvanredan način po mom miušljenju pomogli bukvalno kompletnu privredu. Ono što želim da naglasim, ni u kom slučaju ne mislim da treba pomagati privredu nego zaštiti radna mjesta, pomoći radnike da imaju minimalne plaće i imaju uplaćene doprinose-

Naredni koraci Vlade FBIH morali bi biti značajniji. Ti koraci moraju podrazumjevati obezbjeđenje likvidnih sredstava za kompanije, jer u suprotnom neće biti nikakve koristi ukoliko postoje sredstva za pokretanje proizvodnje ili uslužnih djelatnosti ako se ne uspije izaći iz kriznog perioda.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

VLASNICI POLOVNJAKA MOGU MIRNO DA SPAVAJU! MIJENJA SE ODREDBA VEZANA ZA...

0
U pravilniku koji 5. jula počinje da se primjenjuje i od koga strahuju mnogi vlasnici vremešnih polovnjaka biće promjenjena sporna odredba o ispunjavanju uslova za registraciju vozila koji se odnose na emisiju izduvnih gasova.