Znači li to da je kraj benzinaca i dizelaša neminovan? Stručnjaci automobilske industrije i analitičari slažu se da je zaista tako, ali će ipak proći još neko vrijeme dok električna vozila ne postanu dominantna na cestama. Isto smatraju i u Daimleru, čiji je predsjednik uprave Ola Kallenius ove sedmice komentirao stanje na tržištu nakon što su iz Forda najavili kako će do 2030. prestati sa proizvodnjom automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem na europskom tržištu.
Smatra kako je prerano razgovarati o kraju prodaje benzinaca i dizelaša te da to trenutno nema ekonomskog smisla, jer Daimler i dalje najveće prihode ostvaruje od prodaje automobila s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem. Zaradom od te prodaje kompanije mogu finansirati razvoj e-vozila. “Mislim da je prerano definitivno reći kako će tržište izgledati u 2030.”, komentirao je Kallenius naglasivši regionalne razlike u potražnji za e-vozilima i infrastrukturi za punjenje.
No, osim Forda, nekoliko kompanija vjeruje da zna kako će izgledati tržište 2030., barem što se njih tiče. Naime, Volvo je, također, najavio potpunu elektrifikaciju do 2030., dok je General Motors dao malo duži rok i planira prodavati isključivo ugljično neutralne automobile do 2035. Prvi čovjek europskog odjela Nissana Gianluca De Ficchy najavio je prije nekoliko dana kako očekuje da će do 2023. polovica prodanih automobila njegove kompanije na europskom tržištu također imati električne motore.
Što se tiče budućnosti i potpune elektrifikacije, iznio je zanimljivo razmišljanje. Prema njemu, situacija na tržištu i potpuna tranzicija na struju neće ovisiti samo o proizvođačima automobila i potražnji na tržištu, već i o drugim okolnostima, poput mreže punjača, regulativi, kao i zelenim izvorima energije, piše “Financial Times”.