JEDETE KAD STE NERVOZNI? OVO SU NAČINI DA PRESTANETE

Emocionalno prejedanje često nam služi kao pomoć kako bismo (prividno) nahranili tugu, ljutnju, krivicu, strah i anksioznost.

Ako se kod vas prejedanje zbog stresa pretvorilo u nešto svakodnevno i ometa vas u postizanju ciljeva, najbolje je razgovarati sa stručnjakom koji vas može voditi kroz promjene. – Jedenje zbog stresa najvjerojatnije znači da vam je u tim trenucima tijelo napeto, javlja se kratkoća daha i umor – pojašnjava prof. Christine Celio.

Prva stvar koju biste trebali da uradite, objašnjava Celio, je da obratite pažnju. Kada usporite, moći ćete da shvatite da prejedanje radi stresa neće riješiti vaše probleme i neće vam pomoći da ostvarite ciljeve po pitanju zdravlja.

– Pravite bilješke bilo da ste stvarno gladni ili da samo želite jesti. Zapišite kako vam misli utiču na odabir hrane. Ako identifikujete šta uzrokuje vaše ponašanje, lakše ćete odlučiti šta da uradite sljedeće – navodi.

1. Uzmite čašu vode

U pitanju je najstariji trik, ali Celio kaže kako je dobar početak. Kada ste gladni zbog stresa, uzmite čašu vode kako biste zaustavili glad. Često se može desiti i da pomislite da ste gladni kada ste zapravo samo žedni, pa nije na odmet isprobati ovaj trik.

2. Zapišite misli kada ste pod stresom

Celio smatra da za to možete da koristite i telefon, ali pravi komad papira i fizičko zapisivanje može pružiti veće olakšanje kada ste pod stresom. Zapišite glavne stvari koje uzrokuju stres, jer vam to može pomoći da jasnije vidite situaciju, saznate šta je bio uzrok vašeg stresa i kako da pronađete pravo rješenje.

3. Skuhajte čaj

Dovoljno je da samo zagrijete vodu i stavite malo cimeta i meda uz vaš omiljeni čaj. Na ovaj način ćete zaustaviti želju za hranom, navodi Susan Albers, psiholog na klinici Cleveland.

– Cimet će dokazano držati nivo insulina u normalnim granicama – kaže ona. Cimet možete dodati i jutarnjoj kafi.

4. Prošetajte 15 minuta

Ako imate veliku želju za hranom zbog stresa, dosade ili tuge, prošetajte 15 minuta jer će tjelesna aktivnost podstaknuti otpuštanje endorfina koji podstiču opuštanje, a svjež vazduh je prirodni lijek za rješavanje stresa.

5. Ogulite mandarinu

Sam čin guljenja mandarine je odlična tehnika opuštanja.

– Radi se o mini meditaciji, morate ostaviti sve što radite kako biste ogulili mandarinu – navodi Albers. Čak će i miris ove voćke podstaći opuštanje, što sigurno neće učiniti kolači koje ste pojeli. Za bolji efekat, radite to polako, a uz to svakako uživajte u mirisu. Kada ste ju ogulili, jedite polako i uživajte u svakom zalogaju.

6. Razmišljajte dugoročno

Istraživanja pokazuju da zadovoljstvo nakon obroka traje samo tri minute, pa ako zapamtite tu informaciju ona vam može pomoći, savjetuje Albers. Celio dodaje kako bi trebalo da se svaki put kad osjetite glad zapitate jeste li gladni ili samo umorni i nedostaje vam energije? Kako mnogi koriste hranu da bi lakše promijenili ono što osjećaju, sjetite se ovog pravila kad posegnete za nezdravim namirnicama.

7. Ugodite sebi, ali planirano

Razmislite u čemu to stvarno uživate, je li u pitanju sladoled ili čokolada? Kakav god odgovor imali, planirajte da se počastite nekoliko puta nedjeljno omiljenom poslasticom. Kada to odlučite, nemojte se zadovoljiti slatkišem koji vam i nije najdraži ali vam je pri ruci.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

PREDSTAVNIČKI DOM AMERIČKOG KONGRESA ODOBRIO POMOĆ I IZRAELU

0
Predstavnički dom američkog Kongresa usvojio je u subotu paket pomoći od 95 milijardi dolara za Ukrajinu, Izrael i druge saveznike Sjedinjenih Američkih Država (SAD).