KADA JE HAYAT PRVI, ‘VAGA’ UVELIKO LAŽE: MILIONI MARAKA ZAVRŠAVAJU U DŽEPOVIMA POJEDINACA

Ako se vagate na dvije različite vage i one ne pokazuju priblizno jednake vrijednosti sa velikom vjerovatnoćom ćete pretpostaviti da jedna od njih nije tačna. Ako jedna vaga pokaže da imate 6 puta manje ili više kilograma nego što zaista imate, bit ćete apsolutno, 100%, 1000%, van razumne i svake druge sumnje, sigurni da vaga ne valja, da je pokvarena.

Još jedan primjer, ako uzmete 5 banana u prodavnici, vjerovatno ciljate kupiti kilogram. Ako vam trgovkinja odvaga da je u pet banana 5 kilograma, prvo ćete je, vjerovatno, upozoriti da je to nemoguće, a ako vas nastavi ubjeđivati kako to nije do nje, već je tako pokazala vaga, dobri su izgledi da i nju i vagu posaljete u neku stvar.

„Vage“ koje mjere TV gledanost zovu se poplemetri. Kada izmjere gledanost, izmjerile su i novac: Što je veća gledanost, više novca, i obratno.

Mnogo puta i mnogo različitih subjekata godinama upozoravaju da se rezultati mjerenja gledanosti u Bosni i Hercegovini fabriciraju, da se netačni. Šta više, cijela organizirana grupa učestvuje u kreiranju lažnih rezultata kako bi ostvarili materijalnu korist. „Kilogram“ predstavljaju kao 5 „kilograma“, a pet „kilograma“ kao „kilogram“. Kada se tako „prevću“ rezultati, iz dana u dana, iz mjeseca u mjesec i iz godine u godinu, milioni maraka s medijskog tržišta, završavaju u džepovima pojedinaca i na offshore računima.

Konkretan primjer. Ovog puta nije izmaštan. Stvaran je. Surov za poslati u neku stvar, ali stvaran.

Podaci u grafičkom prikazu predstavljaju razlike u udjelu gledanosti između dva izvora mjerenja na području Federacije BiH, a odnose se na august 2019. Jedan izvor predstavlja Nielsen AM, a drugi je jedan od najvećih kabl operatera u BiH. Kao što se može vidjeti postoje velika odstupanja između podataka dva izvora kada je u pitanju gledanost Hayat TV i TV 1.

Hayat

Podsjećamo da smo ranije istraživali o vezama TV1, istraživača gledanosti i povezanih lica:

„Paralelno s procesom kupoprodaje TV1, desile su se izmjene u upravljačkoj strukturi kompanije koja mjeri gledanost TV stanica, Audience Measurementu. I maske su pale. Za samo četiri mjeseca prosječna gledanost TV1 strmoglavo je pala za preko 60 posto. Od 100 onih koji su, navodno, gledali TV1, ostalo ih je tridesetak. Ali pad je još dramatičnije nastavljen u januaru 2018. godine. Share TV1 je tako iznosio svega 0,93 posto. U odnosu na septembarski share to je srozavanje gledanosti veće od 70 posto. (op.a. Nakon što su novi vlasnici TV1 uvidjeli da u kakvo svrzino kolo su upleteni, te da nisu dobili ono što su platili, uslijedili su novi pregovori o „vraćanju gledanosti na stanje prije zaključivanja kupoprodajnog ugovora“. Očito, pregovori su „urodili plodom“.)

Danas imamo apsurdnu situaciju: Dramatično je smanjen „marketinški kolač“ namjenjen medijima u našoj zemlji, a imamo mnogo više televizija nego li smo imali prije 6-7 godina kada je započela „operacija ubijanja domaćih mediija“. Da ne bude zabune – novca je više, ali on se ne kreće legalnim tokovima, ono malo domaćih medija koji su još živi – na izdisaju su, a novac namjenjen njima završava u džepovima i na računima offshore kompanija nekoliko pojedinaca. Čuda li, osnivač Džemićeve omiljene kompanije AM je offshore kompanija s Kipra (NMAM MEDIA AUDIENCE MEASUREMENT LIMITED ,Cyprus, Vasileos Konstantinou 9, Agios Andreas, 1105, Nikozija, Kipar ,Cyprus). Punomoćnik ove Kiparske firme je Sinan Mašović. I od ovog prezimena, „Mašović“ moguće je odmotati klupko koje je zarobilo medijsku industriju BH. Potrebno je ovdje napomenuti  da je spomenuti Sinan svojevremeno bio i direktor TV1. A Sinan je sin utjecajnog oca Hasena.

ALI KO STOJI IZA AM-A, ČIJE IME SE KRIJE IZA KIPARSKE NMAM MEDIA?

Ko je Hasen Mašović? Prosječnom čitatelju i stanovniku ove napaćene države ovo ime ne znači ništa ili ne znači mnogo. Ali u isto vrijeme ova napaćena država i njeni stanovnici čest su plijen imenovanog, kažu upućeni. „Sjena“ je njegovo prirodno okruženje. Iz nje lovi, a naši novci njegova su lovina. Hasen Mašović je direktor Audience Measurementa i vrlo vjerovatno spomenutog kiparskog NMAM MEDIA čije je opumoćenik njegov sin Sinan. Hasen je, inače, državljanin Hrvatske (kako sam navodi), s adresom stanovanja u Zagrebu. Ali to mu nije bilo smetnja da uđe u uprave nekih od naših najvrednijih i najprofitabilnijih preduzeća. Stolovao je u nadzornim odborima Elektroprivrede BH, PRETIS-a, GINEX-a…

Hasen je bio i jedan od suvlasnika TV1 zajedno sa Safetom Oručevićem. Pisali smo kako je gledanost ove TV kuće imala nerealno visoku gledanost. Tvrdili smo da su rezultati mjerenje fabricirani i da je to moguće dovesti u vezu s utvrđivanjem eventualne prodajne vrijednosti kompanije. I to se pokazalo tačnim. Nakon višemilionske transakcije i prodaje TV1 gledanost joj se strmoglavila. Trebali naglasiti kako je svakako postojao direktan sukob interesa u vlasničkoj strukturi televezije i kompanije koja mjeri gledanost.

Mašović stariji ima i imao je svoje prste i u finansijskom sektoru. Vlasnik je kompanije Koprom sa sjedištem u Beču (Koprom Handelsgesellschaft m.b.H., adresa: Falkestrasse 1/12a, 1010 Wien, Austria). Od Slovenaca je preuzeo i poslovao s nekim od fondova koji su u crno zavili brojne domaće kompanije u procesima kriminalne privatizacije i sahranjivanja domaće industrije. Svima je poznata ova afera u kojoj su „nestali“ ratni certifikati na kojima su neki izgradili prava mala carstva. Hasen Seno  je i vlasnik ili suvlasnik Market Investment group d.o.o. Sarajevo i fonda kojim upravlja ZIF „MI GROUP“. U isto vrijeme je imao udjele i nekoliko banaka. Prije svega u BOR Banci i ABS Banci d.d. Sarajevo. Vlasništvo, suvlasništvo i šetnje po fondovima i bankama dovode ga i direktnu vezu sa Fabrikom duhana Sarajevo. Poznato je kako je ova nekada jako uspješna domaća kompanija, koja je u svom vlasništvu ili suvlasništvu imala brojna pravna lica – kompanije i nekretnine, prodata u bagatelu.

Prema našim saznanjima Kantonalno tužilaštvo u Sarajevu otvorilo je istragu o prodaji FDS-a, a u cijeloj priči se spominje i ime Hasena Mašovića. Važna je i informacija da je prodaja FDS-a išla preko CID Adriatic Investments GmbH koji, kao i Mašovićev Koprom, ima sjedište baš u Beču. Zbog istrage koja je u toku na ovom mjestu ne možemo iznositi više detalja, ali vjerujemo kako će ih uskoro saopćiti Tužilaštvo.“

Mjeseci su prošli, a kantonalno Tužilaštvo se ne oglašava. Krajnje je vrijeme. Na prvoj godini fakulteta kojeg su završili studente uče kako je i nečinjenje, kada je obaveza poduzeti mjere i radnje na dokazivanju kršenja zakona, također krivično djelo. A studente još uče i o saučesništvu u izvršenju, organiziranom kriminalu, mitu i korupciji… Tužioci su to, nema sumnje, dobro savladali. Samo još ostaje da dokažu na kojoj su strani zakona.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

NAUČNICI PRETVARAJU KORIŠTENE PLASTIČNE BOCE U AROMU VANILIJE

0
Naučnici su plastične boce pretvorili u aromu vanile koristeći genetski modificirane bakterije, prvi put kada je ta hemikalija proizvedena iz otpadne plastike.