KADA JE NAJBOLJE VJEŽBATI AKO ŽELITE IZGUBITI KILOGRAME

Mišići imaju svoj bioritam, a rezultat toga je da bolje funkcioniraju tokom dana (dnevnog svjetla) nego noću.

Zato naučnici više preporučuju jutarnji trening, jer su mišići tada najodmorniji i najsposobniji da iskoriste povećan dotok kisika za energiju te da odgovore i na intenzivnije podražaje, poput treninga.

Potrošnja energije

Osim toga, istraživanje s američkog Univerziteta “Brigham Young” pokazalo je da čak 45 minuta umjerene do snažne vježbe u jutarnjim satima može smanjiti potrebu za hranom – odmah nakon treninga, ali i tokom ostatka dana. Ispitanici u tom istraživanju nisu nadoknađivali potrošnju energije jedući više tokom dana.

Jutarnja tjelovježba je, također, povećala i ukupnu tjelesnu aktivnost tokom dana, a to sugerira da vježbanje ujutro može pomoći da ostanete u pokretu i nakon treninga.

Ilustracija

Također, jutarnji trening olakšava vježbanje i tokom provođenja dijete. Istraživanja su pokazala da je jutarnje vježbanje na prazan želudac dobro za sprečavanje debljanja (pretilosti) i inzulinske rezistencije.

Nervni sistem

Jedno od objašnjenja je da simpatički nervni sistem kojeg aktivira vježbanje i nedostatak hrane kontroliraju, zapravo, metabolizam sagorijevanja masnoća. Kombinacijom posta i vježbanja povećava se utjecaj katalizatora, koji prisiljavaju razgradnju i iskorištavanje masti i glikogena za energiju.

Prazan želudac

Ako imate problema s vježbanjem na prazan želudac, možete uzeti 20 grama brzoapsorbirajućih proteina, poput kvalitetnog koncentrata proteina surutke. 

Naravno, to smijete uzeti 30 minuta prije treninga, savjetuju fitnes stručnjaci.

Kasni trening

Ni kasni trening nije loš. Vježbanje u kasnim večernjim satima može poremetiti san zbog manjka melatonina. No, studija iz 2011. pokazala je da su ljudi koji su povremeno uvečer intenzivno vježbali 35 minuta, normalno usnivali i kad su vježbali i kad nisu. 

Ako niste sigurni u koje doba dana vam najviše odgovara vježbati, napravite nekoliko eksperimenata. Probajte jedan mjesec vježbati ujutro, pa jedan mjesec popodne te na kraju odlučite koji vam termin bolje odgovara.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

KAKO DJETLIĆI OSTANU NEPOVRIJEĐENI IAKO GLAVOM UDARAJU U DRVO

0
Više od 180 vrsta djetlića, ptice prepoznatljive po karakterističnom udaranju kljunom o stablo drveta, rasprostranjeno je širom svijeta. Nema ih samo na Madagaskaru, Južnom polu i u Australiji.