KAKO DA PROBUDITE VAŠ AUTOMOBIL NAKON VIŠESEDMIČNOG STAJANJA TOKOM VANREDNOG STANJA?

Sada kada se automobil ponovo vraća u akciju, treba provjeriti i srediti više stvari, pošto njemu, isto kao i nama, ne prija dugo “ležanje”.

Ilustracija

Mnogi vozači su tokom vanrednog stanja znatno manje koristili svoj automobil, i to najčešće na kratkim relacijama, a neki ga bukvalno nisu ni palili.

Stoga, kada se automobil vraća u akciju, treba provjeriti i srediti više stvari, pošto njemu, isto kao i nama, ne prija dugo “ležanje”.

1. Pogledajte ispod automobila

Provjerite da li ima tragova curenja tečnosti – npr. motorno ili neko drugo ulje ili antifriz. Tako ćete na vrijeme moći da reagujete i sredite problem u startu.

Ako ne curi mnogo, vjerovatno nije strašno i moći ćete bez problema do majstora. Ukoliko imate iskustva, pokušajte da provjerite koja je vrsta tečnosti u pitanju.

2. Očistite lišće, grančice i sve drugo što je napadalo pri dnu vjetrobrana

Tako ćete osloboditi spoljašnje otvore za ventilaciju i spriječiti da se zapuše kanali za odvod vode. Djeluje banalno, ali ukoliko zanemarite ovakvo čišćenje, voda može da stigne u kabinu i do raznih drugih mjesta, gdje može da izazove ozbiljne probleme.

3. Provjerite motorski prostor

Možda djeluje smiješno, ali nije neobično da miš ili neki drugi glodar napravi gnijezdo u automobilu koji dugo stoji. Ukoliko je do toga došlo, treba dobro provjeriti crijeva, kablove i slično, pošto ove zvjerčice mogu svašta da izgrizu i naprave pravu havariju.

4. Provjerite nivo motornog ulja

Nije loša ideja da zamjenite ulje. Nećemo ulaziti u detalje, ali kratke vožnje imaju vrlo negativan efekat na motorno ulje, uključujući i kondenzaciju u motoru.

5. Provjerite nivo rashladne tečnosti (antifriza)

Ako se antifriz ranije nije gubio, ne bi ni sada trebalo da bude problema, ali zašto rizikovati?

6. Provjerite gume

Pritisak zraka u gumama vremenom opada, vozili auto ili ne, bez obzira da li su gume potpuno nove ili starije. Jednostavno, napravljene su od takvog materijala koji u određenoj mjeri propušta zrak.

Zato treba provjeriti pritisak zraka – nedovoljno naduvana guma se brže troši, može lakše da se ošteti, auto lošije koči i nestabilniji je u krivinama, a troši i više goriva. Ne zaboravite rezervnu gumu.

Ukoliko nemate ručni mjerač pritiska u gumama, provjerite vizuelno u kakvom su stanju i ukoliko djeluju dobro, idite kod vulkanizera ili na benzinsku pumpu.

7. Upalite auto

Ne krećite odmah na vožnju. Ostavite ga neko vrijeme da radi u mjestu, kako bi se razni sistemi i komponente „razradili“.

Međutim, kratkotrajan radu u mjestu, od npr. 10-ak minuta, neće biti od velike pomoći. Potrebno je da se auto malo duže provoza.

8. Akumulator

On se vremenom prazni, pošto su i u ugašenom automobilu aktivni razni sistemi koji troše struju: alarm, kompjuter, radio… Generalno, što savremeniji auto, to će imati više sistema koji su aktivni i kad je auto ugašen, ali nema tu nekih pravila – zavisi kojeg je kapaciteta akumulator, u kakvom je stanju, itd.

Uglavnom, šta uraditi ako se akumulator toliko ispraznio da auto neće da upali? Možete da ga izvadite i stavite na punjač ili da upalite auto „na kablove“.

Naglašavamo – prije nego što to uradite, pročitajte uputstvo za svoj automobil pošto nepravilnim paljenjem „na kablove“ možete da izazovete ozbiljan kvar! Nakon toga je preporučljivo da krenete na malo dužu vožnju, bez uključenih potrošača (osim obaveznih farova).

9. Krenite na vožnju

Pažljivo sa prvom vožnjom. Kočioni diskovi lako korodiraju, pa dok se ne skine taj sloj hrđe auto će mnogo slabije kočiti. Može slabije da koči i iz drugih razloga. Stoga krenite lagano, kočite više puta, prvo lagano usporavajte, a onda oštrije. Osluškujte – pokušajte da primjetite neke neuobičajene zvukove.

10. Ručna kočnica

Provjerite da li ona ispravno funkcioniše.

11. Dolijte gorivo

Gorivo se nije „pokvarilo“ za ovih par mjeseci, ali činjenica je da npr. benzin čine razne supstance, od kojih neke isparavaju brže, druge sporije, čime se donekle menjaju karakteristike benzina koji je ostao u tečnom stanju. Možda tu razliku primjetite, možda ne – zavisi od brojnih faktora. Ali tu su i kondenzacija vlage iz zraka i još neke hemijske reakcije, bez obzira da li je reč o benzinu ili dizelu. U svakom slučaju, savetujemo da dolijete gorivo – što više, to bolje.

12. Pranje

Treba ukloniti sve nečistoće sa laka, naročito ako parkirate ispod drveća, kao što su „sok“ drveća, ptičji izmet i slično, koje će nakon dugog stajanja biti neuporedivo teže, ako ne i nemoguće ukloniti bez poliranja.

13. Duža vožnja

Automobilu će definitivno prijati duža vožnja, ali pokušajte da izbjegnete gradsku gužvu. Kada se dovoljno zagrije i „razgiba“, ne libite se da ga potjerate u više obrtaje na otvorenom putu. Između ostalog, dopuniće se i akumulator.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.