KAKO DA VAM NE BUDE VRUĆE KAD JE VANI +30 U HLADU? OVO SU SAVJETI KOJIH SE TREBA DRŽATI

Konačno smo zaboravili na dugo kišno razdoblje, ali kako to obično biva, pred nama su sunčani i topli dani.

Prema prognozama to se posebno odnosi na iduća dvije sedmice, a najvažnije je znati kako se zaštiti od vrućina i kakve posljedice ona može ostaviti na zdravlje.

Vjerujemo da će neke od preporuka za ponašanje prilikom vrućina i pomoći da ih lakše preživite, piše Ordinacija.vecernji.hr.

Kako vrućine djeluju na naš organizam?

Visoke temperature najnegativnije djeluju na dišni sistem hroničnih bolesnika (koji boluju od KOPB-a i astme) i djecu. U tim situacijama je otežano disanje i dolazi do bronhospazama i nadražujućeg kašlja.

Na vrućini se krvne žile šire, čime se snizuje pritisak. Mijenja se i zgrušavanje krvi pa zbog česte dehidracije dolazi do lokalne tromboze, a noge natiču jer tekućina zaostaje u donjim dijelovima tijela.

Kod naglih promjena temperature može doći do infarkta, a UV zračenje može na koži prouzročiti opekotine, rak kože i prebrzo starenje kože zbog njenog isušivanja te slabljenje imunosistema. Zbog prevelikog izlaganja očiju UV zračenju može se razviti mrena.

Manjak tekućine može utjecati na funkciju bubrega i pojačano nakupljanje minerala iz urina i prouzrokovati stvaranje bubrežnih kamenaca.

Toplotni udar je iznenadni kolaps organizma, a nastaje zbog, često naglog, prekomjernog povišenja tjelesne temperature i nemogućnosti organizma da se hladi znojenjem i temperaturu održi u normalnim granicama radi ekstremno visoke vanjske temperature odnosno vremenske pojave toplotnog vala.

U zadnjem se desetljeću uočava trend porasta temperature u ljetnom razdoblju što utječe na zdravstveno stanje sveukupnog stanovništva. Pravovremene mjere mogu smanjiti broj oboljelih i umrlih od vrućina, što znači da treba biti spreman ublažiti moguće negativne posljedice po zdravlje i trenutno djelovati.

Sve vrijeme trajanja velikih vrućina pridržavajte se preporuka lokalnih zdravstvenih ustanova koje informiraju javnost putem medija (radija, TV, interneta).

Neke od preporuka za ponašanje prilikom vrućina

Rashladite tijelo i pijte dovoljno tekućine da vam boja urina bude svijetla

Pijte redovno negaziranu vodu te niskokalorične napitke bez kofeina, alkohola i šećera da njima ne izazovete jaču dehidraciju. Možete se samo osvježiti tako da u ustima rastopite kockicu, dvije leda. Dehidraciju od vrućina izbjegnite uzimanjem razrijeđenog soka kao što je limunada i to odrasli svakih 1-2 sata, a djeca svakih 15-20 minuta po 1 do 2 kašikice ili gutljaj vode. Nemojte čekati osjećaj žeđi da biste povećali unos tekućine, pogotovo kod starijih osoba koje imaju slabiji osjećaj žeđi.

Izbjegavajte boravak na direktnom suncu u razdoblju od 10-17 sati, posebno djeca, trudnice, starije osobe, srčani bolesnici i bolesnici s hroničnim bolestima (mentalne bolesti, dijabetes i dr.)

Osobe koje rade na otvorenom (npr. građevinski radnici) se trebaju češće odmoriti, skloniti u hlad i popiti 1 i 1/2 čašu vode svakih 30 minuta.

Tuširajte se ili kupajte u mlakoj vodi. Druga mogućnost je zamotati se u hladne mokre peškire ili se rashladiti mokrom spužvom, kupkom za noge i sl. Djeci možete mokre peškire stavljati na noge i ruke.

Nosite laganu široku svijetlu odjeću od prirodnih materijala. Ako idete izvan doma stavite šešir širokog oboda ili kapu i sunčane naočale, a korisna su zaštita od direktnog sunca i kišobrani i lepeza za rashlađivanje zraka.

Koristite laganu posteljinu, po mogućnosti bez jastuka kako bi izbjegli akumulaciju topline od tijela.

Jedite češće male i što tekućije obroke. Izbjegavajte hranu prebogatu bjelančevinama. Ako ste u mogućnosti, pripremite miješano svježe voće, tzv. „smoothie“ ili spravite laganu juhu, da organizmu vratite izgubljene minerale, vitamine i elektrolite.

Klonite se vrućine

  • Sklonite se u najhladniju prostoriju svog stana ili kuće, posebno noću.
  • Ako stan ili kuću ne možete držati rashlađenim, provedite dva do tri sata dnevno u hladnom prostoru (npr. u hlađenoj javnoj zgradi).

Izbjegavajte izlazak u najtoplijem dijelu dana.

Izbjegavajte naporan fizički rad. Ako morate naporno raditi, činite to u najhladnije doba dana, što je obično ujutro između 4.00 i 7.00 sati i poslijepodne nakon 17.00 sati.

Potražite sjenu.

Ne ostavljajte djecu niti životinje u parkiranom vozilu.

Redovno koristite sredstva sa zaštitnim faktorom od štetnog UV zračenja.

Naročitu brigu valja posvetiti novorođenčadi i maloj djeci. Za njih treba koristiti zaštitna sredstva s najvećim faktorom (>30) i obući ih u laganu odjeću koja ih također štiti od UV zraka.

Prilagodite svoje izlaganje sunčevom UV zračenju uvažavajući dnevne promjene vrijednosti UV indeksa.

Ako vozite, izbjegavajte putovanja u najtoplijem dijelu dana.

Inače, u naredna tri dana u našoj zemlji preovladavat će izuzetno toplo i sunčano vrijeme.

U ponedjeljak, prema prognozi FHMZ-a BiH, očekuje se sunčano vrijeme uz prolazan porast naoblake tokom dana, što u centralnim, istočnim i sjeveroistočnim područjima Bosne može usloviti pljuskove i grmljavinu. Jutarnja temperatura od 18 do 24, na jugu i sjeveru zemlje do 26, a dnevna od 32 do 38 stepeni.

Sunčano vrijeme uz malu do umjerenu oblačnost očekuje se i u utorak. Jutarnja temperatura od 18 do 25, a dnevna od 33 do 39 stepeni Celzijusa.

U srijedu se očekuje sunčano uz malu oblačnost. Jutarnja temperatura od 19 do 26, a dnevna od 33 do 39 stepeni.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

EVO KAKO UBLAŽITI OPEKOTINE OD SUNCA UZ POMOĆ PRIRODNIH SASTOJAKA

0
U jeku ljetne sezone godišnjih odmora izlaganje suncu je česta pojava koja nerijetko može izazvati opekotine ukoliko se ne koristi adekvatna zaštita, međutim, brojni sastojci i namirnice koje svakodnevno koristimo, poput meda, jogurta ili paradajza, mogu ublažiti crvenilo i žarenje.