KAKO SPRIJEČITI PROBLEME SA SNOM ?

Ovu  stvar nikad, nikad ne smijete raditi ako imate problema sa snom, tvrde stručnjaci

Neki ljudi gotovo trenutno zaspu dok drugi leže u krevetu satima. Šta se smatra normalnim? Dr. Chelsie Rohrscheib, Ph.D., vodeći stručnjak za spavanje i neurolog kaže da idealno treba da vam je potrebno između 5 i 15 minuta da zaspite. “Ako vam konstantno treba više od 30 minuta da zaspite tri ili više puta sedmično, to je znak da patite od početne nesanice”, kaže ona.

Dr. Mark S. Aloia, Ph.D., vodeći stručnjak za spavanje i ponašanje u Sleep Number i vanredni profesor medicine kaže da postoji mnogo različitih razloga zbog kojih nekome može trebati duže od 30 minuta da zaspite. “Za neke ljude, problem je što leže bez namjere da zaspu. Čitaju, gledaju televiziju ili rade u krevetu. To je u redu ako nemate problema sa spavanjem, ali ako se borite sa snom, to šalje vašem tijelu proturječne signale o tome šta raditi kad legnete”, kaže on. Zato mnogi doktori za spavanje kažu da krevet treba koristiti samo za spavanje i seks, a ne za obavljanje drugih aktivnosti kao što je gledanje televizije ili odgovaranje na e-mailove.

Dr. Rohrscheib kaže da je još jedan uobičajeni razlog zašto ljudi imaju problema sa spavanjem taj što se bave stresnim ili stimulirajućim aktivnostima u roku od dva sata prije spavanja. Kaže da to uključuje obavljanje posla, kućanskih poslova i gledanje previše stimulirajućih TV emisija. Također kaže da je važno izbjegavati previše svjetla sat vremena prije spavanja i dobiti dovoljno prirodne svjetlosti tokom dana. “To pomaže održavanju vašeg cirkadijalnog ritma dobro regulisanim, jer mozak koristi svjetlosnu stimulaciju da zna kada trebamo biti budni i spavati”, prenosi yahoo.com.

ŠTA JE JEDNA STVAR KOJU TREBA IZBJEGAVATI POD SVAKU CIJENU?

Čak i kada uzmete u obzir sve ove savjete, postoji jedna uobičajena navika o kojoj se slažu oba stručnjaka za spavanje, a koja može negativno uticati na san: buđenje i odlazak na spavanje u neredovnim vremenima. Na primjer, možda tokom radne nedelje idete spavati oko 22:30 i budite se oko 7 ujutro, dok vikendom ostajete budni do ponoći i spavate do 10 ujutro. Neskladnosti kao što su ove, kažu, mogu otežati spavanje.

KAKO SPRIJEČITI PROBLEME SA SNOM ?

“Važno je izbjegavati održavanje neskladnog rasporeda spavanja jer je to veoma ometajuće za vaš cirkadijalni ritam, unutarnji biološki sat vašeg mozga koji traje 24 sata”, kaže Dr. Rohrscheib. “Kada nemate dosljedan raspored, vrlo je teško za vaš mozak da predviđa kada treba početi stvarati hemikalije potrebne za iniciranje sna. Čak i odstupanje od 30 minuta može biti dovoljno da poremeti san kod ljudi koji su izuzetno osjetljivi na spavanje.”

ŠTA URADITI KADA PROBATE SVE A NIŠTA NE FUNKCIONIŠE?

Ako ste pokušali napraviti promjene u svom načinu života, uključujući pridržavanje dosljednog rasporeda spavanja, a i dalje imate problema, Dr. Rohrscheib i Dr. Aloia preporučuju da se obratite doktoru za spavanje radi pomoći. Kažu da nemogućnost brzog spavanja može biti posljedica prikrivenih zdravstvenih problema. “Nesanica može biti hronična i može biti posljedica nekog drugog zdravstvenog problema. Apneja u snu prisutna je kod 26 posto populacije i može oponašati nesanicu”, dodaje Dr. Rohrscheib.

Nemogućnost brzog spavanja može biti frustrirajuća, ali doktor za spavanje može pomoći pronaći rješenja koja rade specifično za vas. “Kada imate problema sa snom, važno je potražiti pomoć što je prije moguće, jer loš san tokom vremena može razviti naviku koju je vrlo teško poboljšati. Što duže loše spavate, teže je prekinuti taj ciklus”, kaže Dr. Rohrscheib. Dakle, potražite pomoć što je prije moguće. Zemlja snova je unutar vašeg dosega.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

VITEZ: ISPRED SPOMEN-OBILJEŽJA ‘CISTERNA’ ODATA POČAST UBIJENIMA

0
U Vitezu je danas obilježila 31. godišnjica strašne eksplozije cisterne koja je poslana od strane Hrvatskog vijeća odbrane na teritorij Starog Viteza.