KAKO SU TV SA NACIONALNOM FREKVENCIJOM FAVORIZIRALE VUČIĆA: ŠTA KAŽE NJEGOVA SAVJETNICA?

Suzana Vasiljević, savjetnica za medije predsjednika Srbije, u pisanom odgovoru CINS-u kaže da ne vidi nijedan razlog zašto REM ne bi objavio izveštaj o nadzoru medija tokom predizborne kampanje 2016. godine. Ona također kaže da je Vučić bio prisutniji od drugih, jer su mediji pratili i njegove aktivnosti kao predsednika Vlade tokom kampanje.

Arhiv

Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) je nedavno objavio dugo skrivani izvještaj Regulatornog tijela za elektronske medije (REM) o medijskom izvještavanju tokom predizborne kampanje 2016. godine i otkrio da su televizije sa nacionalnom frekvencijom u potpunosti bile u službi vladajuće Srpske napredne stranke.

Na pitanje novinarke CINS-a da prokomentariše to što REM nije objavio sporni izvještaj, već su to otkrili novinari CINS-a, Vasiljević je rekla da je to pitanje za REM.

-Ja zaista ne mogu da nagađam šta su bili njihovi razlozi i da li su oni imali zakonsku obavezu da ovaj izvještaj objave. Ja lično ne vidim ni jedan razlog za neobjavljivanje – smatra Suzana Vasiljević.

Ona je također prokomentarisala i to što je SNS lista predvođena Aleksandrom Vučićem, prema izvještaju REM-a, bila daleko više zastupljena u medijima od drugih lista za vreme predizborne kampanje 2016. godine. Vasiljević razliku u korist Vučića vidi u tome što su mediji prenosili Vučićeve aktivnosti kao predsjednika Vlade, među kojima su i brojni susreti sa svjetskim liderima.

-Dakle, ovo se odnosi na ukupnu zastupljenost osobe pod imenom i prezimenom Aleksandar Vučić, koji je u tom trenutku predsjednik Vlade i nosilac liste, što će reći da je REM sabrao minutažu svih priloga u kojima se pominje Aleksandar Vučić – stoji u odgovoru Vasiljevićeve.

Međutim, ovo nije tačno, jer je REM u izvještaju iz 2016. godine do kojeg smo došli predstavio prisutnost izbornih lista tokom predizborne kampanje, ne i Vučićeve državne aktivnosti. Nakon što smo ovo napomenuli Suzani Vasiljević i tražili da u skladu sa tim pojasni svoje odgovore, ona je ostala pri ranijoj izjavi.

Također, Vasiljević je prokomentarisala i to što je Vučić gostovao u emisiji Intervju emitovanoj na B92, što nije omogućeno nijednom predstavniku opozicije.

Arhiv

-Predsjednik Vučić je gostovao u emisiji kao predsjednik Vlade, a ne kao nosilac liste – kaže Vasiljević.

Za emisiju na TV Prva o Vučićevoj poseti kraju iz kog potiče njegova porodica kaže da je bila dogovorena pre kampanje i da se u njoj Vučić takođe pojavio kao predsjednik Vlade, a ne nosilac liste.

-Emisija o selu iz kog potiče njegova porodica je, također, snimljena kao priča o predsjedniku Vlade koji obilazi kuću svojih predaka, a ne kao predizborni program i u njoj nisu pominjani ni politički protivnici, ni političke teme – navodi Suzana Vasiljević.

Izvještaj iz 2016. godine REM-a koji je objavio CINS pokazuje favorizovanje Srpske napredne stranke.

Tako je recimo u periodu od 4. marta do 21. aprila izborna lista čiji je nosilac bio Aleksandar Vučić u centralnim informativnim emisijama (dnevnicima i vestima u udarnim terminima) bila zastupljena šest sati i 25 minuta, odnosno skoro trećinu ukupnog vremena koje su kandidati imali, dok je opoziciona Demokratska stranka dobila dva sata i 46 minuta.

Nakon teksta, Regulatorno tijelo za elektronske medije je dva puta reagovalo, uz uvrede i omalovažavanje, ne demantujući navode CINS-a. Oni su također naveli da, s obzirom da je više organizacija objavilo izvještaje o zastupljenosti izbornih lista, završni izvještaj „Sаvet REM-a nije ni rаzmаtrаo, jer nije bilo nikаkve potrebe zа tim”.

Opozicioni Pokret slobodnih građana kao i organizacija 1 od 5 miliona su zbog nalaza u tekstu tražili smjenu članova Savjeta REM-a.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.