KAKO SVAKODNEVNO PRESKAKANJE DORUČKA UTJEČE NA VAŠ ORGANIZAM?

Doručak se obično naziva najvažnijim obrokom u danu. No postavlja se pitanje je li ta izjava istinita ili je samo mit.

Mnogi ljudi svakodnevno preskaču obroke pa je portal Bright Side otkrio što bi se moglo dogoditi vašem tijelu ako ste i vi jedna od tih osoba.

1. Možete se udebljati

Uprkos ideji da preskakanje doručka može dovesti do gubitka kilograma, to baš i nije istina. Neka su istraživanja pokazala da upravo preskakanje doručka može biti povezano s pretilošću, ne samo kod djece i mlađe populacije već i kod starijih osoba.

No jedno je istraživanje također pokazalo da preskakanje doručka može uzrokovati debljanje čak i ako se ne prejedete ostatak dana jer se unutarnji sat tijela poremeti.

2. Loše raspoloženje

Preskakanje doručka povezano je s poremećajima raspoloženja kod odraslih. Ljudi koji ne jedu ujutro imaju tendenciju češće imati depresiju. Također, preskakanje prvog obroka u danu 4 ili 5 puta sedmično može dovesti do povećanog rizika od razvoja dijabetesa tipa 2 za 55%. Osim toga, može se povezati s niskim nivoom šećera u krvi.

Kad se nivo glukoze u krvi smanji, to rezultira brzim promjenama raspoloženja te razdražljivosti.

3. Osjećate se umorno između 12 i 16 sati

Ujutro, nakon duge pauze bez hrane, zalihe glikogena su vam malene i trebate više energije za produktivan rad. Kad doručkujete, vaše tijelo počinje razgrađivati ​​masne kiseline kako bi proizvelo potrebnu energiju. Ako ne jedete doručak, čak i ako se dobro osjećate ujutro, za nekoliko sati možete se osjećati vrlo iscrpljeno. Također biste mogli imati problema s koncentracijom i osjećati se umorno popodne.

4. Vaš mozak može postati “oštriji”

Istraživači su otkrili da isprekidan post ima nekoliko blagotvornih učinaka. Ova vrsta prehrane znači da svakodnevno prolazite kroz razdoblja posta (obično se sastoje od 8 sati jela i 16 sati posta). Dakle, ako preskočite doručak da biste završili ovih 16 sati, to bi zapravo moglo biti dobro za vaš mozak, a vaše pamćenje se može poboljšati.

Međutim, ako preskakanje doručka nije u obliku isprekidanog posta, drugo je istraživanje otkrilo da to može imati negativan učinak na moždanu aktivnost.

5. Nivo kiseline u želucu se povećava

Dijetetičari kažu da je doručak još nepoželjniji za ljude koji imaju problema s refluksom kiseline. Ako ga preskočite, nivo kiselosti može se povećati i možete patiti od žgaravice i probavnih smetnji.

6. Možda ćete osjećati vrtoglavicu i patiti od glavobolje

Nepravilna prehrana i preskakanje obroka mogu izazvati glavobolju ili migrenu. Stručnjaci kažu da čak i odgođeni ili neredoviti doručci mogu utjecati na vaše tijelo. To je obično zbog preniskog nivoa glukoze u krvi.

Glavobolje nastale nedostatkom hrane često su jake i mogu biti popraćene blagom mučninom. Postoje i neki drugi simptomi koji mogu uključivati ​​zijevanje, bljedilo i znojenje.

7. Nivo kortizola može porasti

Preskakanje doručka može dovesti do povećanog nivoa slobodnog kortizola jer ga vaše tijelo može doživjeti kao stresan događaj. Kao rezultat toga možete osjetiti tjeskobu i razdražljivost.

8. Izlažete se većem riziku od srčanih bolesti

Ljudi koji redovno preskaču doručak imaju oko 21% veće šanse da boluju od srčanih bolesti. Također je važno obratiti pažnju na ono što jedete ujutro. Jedna krafna neće biti dovoljna da vašem tijelu pružite potrebne hranjive sastojke koji će vam pomoći da dobro funkcionirate.

9. Problemi sa zadahom

Oni koji preskoče doručak imaju dvostruko veće šanse da će patiti od neugodnog zadaha. Neki ljudi mogu biti potpuno nesvjesni ovog problema.

10. Može vam se poremetiti menstrualni ciklus

Istraživanje je pokazalo da preskakanje doručka može biti povezano s neredovnim menstrualnim ciklusom. Također povećava predmenstrualne bolove i grčeve.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE