KAKO ZAKONSKI REGULISATI KORIŠTENJE ROMOBILA U SAOBRAĆAJU: KO IH SVE MOŽE VOZITI I ŠTA JE POTREBNO?

Nagla ekspanzija električnih romobila kao vrste prijevoznih sredstava natjerala je i zakonodavce da razmišljaju o temi regulisanja saobraćaja za tu vrstu učesnika u saobraćaju.

U različitim zemljama ili regionima pojavljuju se različite prakse i načini regulacije te vrste prijevoza.

  • Suština jeste da je s aspekta zaštite životne sredine ova vrsta prijevoza svakako opravdana. Do problema dolazi kada se treba regulirati ponašanje u saobraćaju vozača električnih romobila u odnosu na druge učesnike u saobraćaju, kao što su pješaci, biciklisti ili vozači automobila – rečeno je Feni u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.

Učesnici u saobraćaju
Navode da je preduslov za daljnji razvoj prijevoza tim prijevoznim sredstvima da se unaprijedi infrastruktura koju koriste vozači električnih romobila, kako ona ne bi bila na štetu pješaka ili biciklista.

Ministarstvo komunikacija i prometa BiH zaprima inicijative da se ova oblast regulira Zakonom o osnovima bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH, te je zbog tih, ali i drugih inicijativa formirana radna grupa za izradu nacrta tog zakona.

  • S jedne strane, i vozači električnih romobila su učesnici u saobraćaju i postoje zakonske odredbe koje se samom tom činjenicom tiču i ove vrste prevoza. Postoje odredbe kojih su dužni da se pridržavaju i vozači električnih romobila. U ovom trenutku, Zakon o osnovima bezbjednosti saobraćaja na putevima u BiH ne poznaje kategoriju električni romobil, već po definicijama koje su trenutno prisutne u Zakonu ova kategorija najbliža je definiciji mopeda, za koji su propisana zakonska ograničenja – pojašnjavaju iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.

Dakle, napominju da ono što je najvažnije jeste da se primjenom zakonskih odredbi obezbijedi jasno i precizno reguliranje te vrste učesnika u saobraćaju, te da se pri tom ne naruši daljnji razvoj te vrste prijevoza.

Osnovna pitanja
Smatraju da su osnovna pitanja na koja treba dati odgovore starosna granica za korištenje električnog romobila, obaveza posjedovanja kacige, potencijalna zabrana korištenja noću, dozvoljena brzina kretanja, vrsta infrastrukture kojom ta vozila mogu da se kreću, zabrana prijevoza drugih osoba i sl.

  • Svjesni smo da nedostatak regulacije može dovesti do povećanja štetnih posljedica u saobraćaju, ali da isto tako prevelika regulacija može dovesti do odustajanja vozača od te vrste prijevoza. Zbog svih tih elemenata Ministarstvo vrlo obazrivo pristupa realizaciji izrade prijedloga izmjena i dopuna Zakona, prateći prakse u razvijenim zemljama, te vodeći računa o trenutnom stanju infrastrukture u Bosni i Hercegovini – rečeno je Feni u tom ministarstvu.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

DJEVOJČICA (4) UMRLA NAKON ŠTO SU JE PRETUKLI ROĐACI? SVE SE...

0
Četvorogodišnja djevojčica iz Đakovice preminula je jučer u bolnici u Prištini (Kosovo) pod još uvijek nerazjašnjenim okolnostima, ali se sumnja da je podlegla povredama koje su joj nanijeli rođaci.