KAKVO OLAKŠANJE: POTEZ KOJIM ĆETE U 90 SEKUNDI OPUSTITI UKOČENI VRAT

Ukočeni vrat može nas mučiti kada spavamo u nepravilnom položaju, kada dugo sjedimo za računalom ili u automobili, ali i kada smo dugo pod utjecajem klima uređaja. Saznajete kako da sami u 90 sekundi opustite ukočeni vrat i osjetite olakšanje.

Bol koju osjećamo kada imamo ukočeni vrat zapravo je posljedica skraćivanja vratnog mišića do čega dolazi kada vrat držimo u neprirodnom položaju, bilo kada smo budni ili kada spavamo. Tako, primjerice, bol u vratu možemo osjećati kada spavamo na jastuku koji je prenisko ili previsoko te kada spavamo na trbuhu s glavom okrenutom na stranu. U takvim situacijama mišić u vratu se skraćuje i osjećate bol kada okrenete vrat.

Da biste opustili ukočeni vrat i potjerali bol pomoći vam mogu i jednostavni potezi uz koje ćete već nakon 90 sekundi osjetiti olakšanje. Tri rješenja za ukočeni vrat donosi američki kiropraktičar, dr. Alan Mandell. Možete isprobati samo jednu vježbu ili sve tri. Vježbe djeluju jer se njima produljuje vratni mišić.

Vježba 1

1. Prstima suprotne ruke od strane vrata koja vas boli (desna ruka/lijeva strana vrata, lijeva ruka/desna strana vrata) pritisnite vrata i okrenite vrat u stranu dok ne osjetite bol.

2. Dok pritišćete prstima bolno mjesto, okrenite glavu što više možete u stranu.

3. Zatim prstima povucite mišić vrata prema unutarnjoj strani, odnosno prema ključnoj kosti. Povucite mišić sa što više točke na vratu.

Vježba 2

1. Kao i u prvoj vježbi, rukom suprotnom od strane vrata koja vas primite se za vrh glave, okrenite glavu za 45 stupnjeva i povucite glavu prema dolje.

2. Zadržite 15 do 20 sekundi, opustite te opet povucite još više i zadržite 15 do 20 sekundi.

3. Vratite glavu ravno te je ponovno povucite prema dolje, zadržite 15 do 20 sekundi, opustite pa povucite još jače.

Vježba 3

1. U ovoj vježbi koristi se ista ruka kao i bolna strana vrata (desna ruka/desna strana vrata, lijeva ruka/lijeva strana vrata). Ruku stisnite u šaku, pritisnite je u vrat gdje vas boli te nagnite glavu na šaku.

2. Pustite da šaka prodrije u vrat, a da radite dobro znat ćete kada osjetite bol. Zadržite u ovom položaju 15 do 20 sekundi.

U videu pogledajte precizno izvođenje ovih vježbi za ukočeni vrat:

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

KOLIKO KOŠTA COVID UKOP?

0
Više od sedam hiljada građana u BiH, nažalost, izgubilo je bitku sa koronavirusom. Većina porodica je u borbi za život i liječenje najmilijih potrošila na hiljade maraka, a njihovom smrću suočena je dodatno sa troškovima za ukop, ali i brigom kako sve platiti. Bilo je slučajeva gdje su porodice, naprimjer, u Kantonu Sarajevo za ukop plaćale 2.000 KM.