KALEM ZA HAYAT: TRENUTNO NEĆE BITI OTPUŠTANJA RADNIKA GRAS-A

Uvijek i bez prestanka nova dešavanja na već užarenoj političkoj sceni u Bosni i Hercegovini. Izborna je godina, već viđeno, tenzije rastu, jednako kao i obećanja, unatoč tome što zvanično izborna kampanja nije ni počela.

Hayat

Umjesto obećanja, građani žele vidjeti konrektna djela. Bolju infrastrukturu, puteve, bolji javni prijevoz. Na ovo posljednje, građani glavnog grada BiH čekaju godinama.

Donosila su se kratkoročna rješenja, bez dugoročne strategije. Skupština KS-a usvojila je Sporazum kojim je predviđeno dugoročno rješavanje problema u GRAS-u.

Iz Sindikata GRAS-a nazivaju ga historijskim sporazumom, a šta će on u konačnici riješiti pitali smo ministra saobraćaja Kantona Sarajevo Adija Kalema, gosta današnje emisije Dobar dan BiH.

Skupština Kantona Sarajevo dala je saglasnost na Sporazum o rješavanju problema u poslovanju Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća GRAS. Ministar je naglasio  kako se radi o sporazumu koji je jednoglasno usvojen od strane Skupštine KS i Vlade KS te da je slučaj da prvi put u jednom aktu iskazani problemi u poslovanju preduzeća.

  • Želim da kažem da je ovo jedan historijski sporazum koji je jednoglasno podržala i Vlada i Skupština Kantona Sarajevo. Ovaj sporazum koji držim u svojim rukama reguliše prava i obaveze Vlade KS i GRAS-A preduzeća kao operatera u javnom prijevozu. Ono što je jako bitno istaći da po prvi put su u jednom aktu iskazani svi problemi u poslovanju preduzeća.Vjerovatno je i zbog toga Sindikat rekao  da je ovo historijski dokument, a u drugom dijelu ovog dokumenta mi i GRAS imamo određena prava i obaveze koje moramo regulisati. Između ostalog, vi znate da je na snazi blokada računa u GRAS-u. Mi smo predvidjeli kratkoročne mjere i predvidjeli smo dugodorčne mjere za spašavanje GRAS-a, tvrdi Kalem i dodaje kako je kratkoročna mjera isplata preko tri miliona maraka Upravi za indirektno oporezivanje.
Hayat
  • Kratkoročne mjere podrazumijevaju isplatu 3,66 miliona maraka Upravi za indirektno oporezivanje  po sudskoj presudi pljenidbe određenih voznih jedinica da bi se uopće moglo ući u dugoročno dogovaranje sa njima. Izmeđuostalog, također po presudama radnika  obezbijedili smo hitna sredstva 5 miliona KM  kojima ćemo odblokirati ovaj račun,  dok je rješenje Porezne uprave FBiH  malo drugačije i ono dozvoljava otplatu dugova do deset godina. Zato je i ovaj sporazum  koncipiran na period od deset godina gdje će se Vlada Kantona Sarajevo zadužiti  da osigura sva potrebna sredstva da se GRAS vrati na zelenu granu.

Ovim sporazumom predviđeno je smanjenje broja radnika. Analiza stanja u preduzeću koju je radila britanska kompanija Price water house Coopers pokazala je da je 273 radnika viška, iz Sindikata između ostalog smatraju da ova analiza nije odgovarajuće napravljena jer su uzeli parametre sa zapada, odnosno uvjete u kojima GRAS ne posluje.

Hoće li biti otpuštanja i na koji način će se smanjivati broj radnika, ministar je u početku istakao kako trenutno otpuštanja neće biti.

  • Svakako, socijalni program zbrinjavanja će biti napravljen. Sad u ovom trenutku nema nikakvih otpuštanja radnika, naravno dali smo roka 60 dana upravi GRAS-a da sa Sindikatom naprave plan restruktuiranja odnsno akcioni plan u kom smjeru će ići ovo restruktuiranje. Vi već znate da je Britanska ambasada uz pomoć  britanske konsultantske kuće PVC razradila jedan dokument studiju  koja predviđa otpuštanje 273 radnika. Svakako da ćemo mi napraviti određene socijalne programe ukoliko dođe do otpuštanja radnika, ali u ovom trenutku neće doći do otpuštanja radnika. Trenutno nam je bitno da deblokiramo račun, da GRAS normalno posluje  i da radnici napokon dobiju svoju plaću – tvrdi Kalem.

Sporazum podrazumijeva i višemilionske investicije u ovo preduzeće u narednih nekoliko godina. O kakvim je investicijama riječ i hoćemo li konačno kupiti nova vozila Kalem je izjavio za Hayat da je ponuda za izbor najpovljnijeg dobavljača u toku, te da bi za par dana trebalo biti gotovo.

  • Svakako, mi  smo već poduzeli određene konkretne korake, u toku je evaluacija ponuda za izbor najpovoljnijeg dobavljača za trolejbuse, očekujemo za par dana da to bude gotovo. Raspisali smo javnu nabavku za tramvaje u vrijednosti od 30 miliona eura, ova prethodna nabavka je 15 miliona eura, raspisali smo javni poziv za rekonstrukciju i sanaciju  tramvajske pruge  u vrijednosti od 20 miliona eura  od Marin dvora do Ilidže. Svakako da mi planiramo još  jedan investicioni ciklus  evo i prije par dana Evropska investiciona banka nam je odobrila određene projekte, izmeđuostalog  rekonstrukcija i sanacija  trolejbuske mreže za Vogošću  sa dvije elektrovučne podstanice, nabavku novih vozila za Vogošću  i jedno od jako bitnih stvari jeste i odobrenje investicije za tramvajsku prugu Ilidža -Hrasnica.
Hayat

Posmatrajući sa aspekta najćešćih korisnika javnog prijevoza postavlja se pitanje šta će biti sa mjesečnim kartama za studente i penzionere, da li će biti izmjena Kalem je potvrdio da sve ostaje isto.

  • Sad za sad nema izmjena. Svakako da će se formirati neovisno tijelo koje će razraditi stvarnu cijenu koštanja karte. A normalno politika subvencioniranja je, kako smo i predvidjeli u ovom sporazumu, više od 30 miliona km bi trebala da bude dovoljna.

Ministre, koliko je važno da Sarajevo kao glavni grad jedne države ima kvalitetan javni prijevoz, a da građani imaju kvalitetnu uslugu?

Na kraju razgovora Kalem je kazao kako je njihov akcenat na kvalitetnom i redovnom javnom prijevozu putnika u Kantonu Sarajevo i da su iz tog razloga ušli u sporazum kako bi spasili GRAS, putnike i javni prijevoz u KS.

Sve ovo bi trebalo biti realizirano u narednih pet godina, tvrdi ministar.

Pogledajte video OVDJE.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.