KAPIDIŽIĆ: TREBA DONIJETI ZAKON O ZABRANI UPOTREBE I SKLADIŠENJA UGLJA U SARAJEVU

Svake godine Kanton Sarajevo suočava se sa velikim problemom zagađenja zraka, koji naročito postaje alarmantan i evidentan tokom zime.

Primjera radi, Sarajevo je tokom decembra prošle i u januaru ove godine nekoliko puta bio u samom vrhu najzagađenijih gradova na svijetu, a nerijetko je bio i na vodećoj poziciji. Stručnjaci iz oblasti medicine stalno upozoravaju na zdravstvene posljedice dugoročnog izlaganja i udisanja zraka lošeg kvaliteta, tako da bi sigurno ovaj problem trebao biti prioritet onih u čijim rukama leži rješenje.

Nekoliko je faktora koji utječu na ovakvu situaciju u Sarajevu, a uz pregust saobraćaj i otrovne ispušne gasove, nekontrolisanje sirovina koje se koriste za grijanje tokom hladnijih mjeseci, tu je i nepovoljan položaj grada smještenog u kotlini, što uz neplansku gradnju i nedovoljno cirkulacije zraka stvara “čep” i dugo zadržavanje smoga u gradu.

  • Ove godine situacija bi mogla biti još gora zbog koronavirusa. Mi ove zime možemo imati blago zagađen vazduh zavisno od klimatske situacije. Može se desiti da imamo i jako zagađen kao prošle godine. Potrebno je krenuti sa interventnim mjerama. Ono što Ministarstvo prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo ima u planu je da se donese zakon o zabrani upotrebe čvrstog goriva na bazi uglja. Taj zakon bi se odnosio na iduću godinu da ljudi imaju 12 mjeseci da potroše zalihe i da se pripreme za nove načine zagrijavanja. U okviru te potpune zabrane treba ići paralelno i zabrana skladištenja uglja. To će inspekciji dati mogućnost da se zabrani upotreba uglja barem u četiri gradske općine i da se on tretira kao krijumčarena roba. Naravno, potrebno je građanima osigurati i subvencije za korištenje plina i struje – ističe Faruk Kapidžić, ministar prostornog uređenja, građenja i zaštite okoliša Kantona Sarajevo.

Dodaje da bi se zagađenje u budućnosti moglo smanjiti i izgradnjom novih saobraćajnica u Kantonu Sarajevo.

– Riječ je o saobraćajnicama koje su projektovane 60-tih i 70-tih godina prošlog vijeka. Tada se urbanizam mnogo ozbiljnije radio nego sada. Tada su trasirani pravci gradnje koji su jedini mogući. Izgradnja saobraćajnica utjecala bi na protok saobraćaja, a to automatski znači smanjenje zagađenja. Uspostavljanjem Prve transverzale, Devete, Dvanaeste, Sjeverne i Južne longitudinale, saobraćaj bi se rasteretio i bilo bi mnogo manje gužvi. To znači i mnogo manje rada motora u stajanju i zagađenja – zaključuje Kapidžić.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

SENTOP: PITANJE JERUSALEMA NAJVAŽNIJE I KLJUČNO PITANJE 21. STOLJEĆA

0
Predsjednik Velike narodne skupštine Republike Turske Mustafa Sentop izjavio je kako je pitanje Jerusalema najvažnije i ključno pitanje 21. stoljeća