KO ŽELI DA SMRŠA, NIKAD NE SMIJE DA BUDE GLADAN: EVO ZAŠTO!

Glad može da bude dobar znak da vaš metabolizam radi baš kako treba, ali glad ne smije da bude jedini pokazatelj da je vrijeme da jedete.

Ilustracija

jedete samo onda kada više ne možete da izdržite glad, vjerovatno ćete uskoro vidjeti posljedice svoje loše navike.

Saznajte kako glad može ozbiljno da ugrozi vašu ishranu i kilažu, ali i zašto je glad često zapravo nerealan osjećaj!

1. Glad dovodi do prejedanja

Osobe koje preskaču obroke ili jedu neredovno, često se prejedaju kako bi nadoknadile hranu koju nisu unijeli kada je trebalo. Ljudskom tijelu je neophodno da se hrani u prosjeku na svaka 3 do 4 sata kako bi se spriječilo usporavanje metabolizma, variranje energije, nervoza i žudnja za hranom. Što duže organizam osjeća glad, šećer u krvi sve više pada i počinju da vam se traže slatkiši.

2. Glad ne pomaže mršavljenju

Mnogi ljudi su uvjereni da će smršati ako počnu da gladuju. Ipak, istina je to da ako vas način ishrane tjera da gladujete, nećete ga se dugo pridržavati i naravno, neće biti nikakvih rezultata. Ako unosite malo hrane, tijelo se prebacuje na režim skladištenja, jer misli da mora da sačuva kalorije i energiju za budućnost, jer organizam očekuje da će opet biti gladan.

3. Gladni teže biramo zdravu hranu

Kada šećer padne, gubimo emocionalnu kontrolu i ne biramo šta ćemo staviti u usta. To su najčešće, naravno, slatkiši i grickalice.

4. Niko nije uvijek u stanju da tačno prepozna glad

Dva hormona zadužena su za regulisanje gladi – grelin koji stimuliše apetit, i leptin koji ga suzbija. Ako niste jeli dugo, nivo grelina raste. Kada se najedete, leptin šalje mozgu signal da ste siti. Ipak, “mjerač gladi” u organizmu nije uvijek nešto na šta možete da se oslonite 100 posto. Ponekad, a najčešće nakon iscrpljujuće dijete, ljudi ne znaju da rastumače šta im tijelo govori. Mozak uči da prilagodi glad vašem načinu života. Tako na primjer ljudi koji su navikli da jedu jednom dnevno mogu da izguraju svaki dan bez problema sa jednim obrokom, ali to i dalje ne znači da je jedan obrok dnevno dobra navika.

5. Glad je loša za zdravlje

Uticaj koji dugotrajno gladovanje ima na tijelo može biti zaista loš, od efekta na mentalno zdravlje do povećanog rizika od hroničnih bolesti. Osim toga, glad dolazi sa nizom neprijatnih simptoma, od kojih su najčešći sljedeći:

  • osjećaj mučnine u stomaku
  • slabost
  • vrtoglavica
  • povraćanje
  • nervoza
  • glavobolja
  • krčanje u stomaku
  • problemi sa spavanjem

Postoje tri vrste gladi

Naučnici su identifikovali tri različite vrste gladi: fizičku, psihološku i oportunističku. Fizička glad je prirodan nagon za jelom kada više nemate hrane u stomaku. S druge strane, psihološku glad pokreću emocije i to je najčešće žudnja za nečim drugim koja se potiskuje hranom.

I na kraju, tu je oportunistička glad. Vidite hranu ispred sebe i eto. Pojeli ste da biste pojeli. Jer je tu, jer fino izgleda, lijepo miriše. To nema nikakve veze sa glađu, ali hrana je tu, pa zašto da ne. Čuvajte se ove vrste gladi, ona je najpogubnija za kilažu.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.