KOJE VRSTE POVRĆA TREBAMO IZBJEGAVATI ZA VEČERU: BROKULICE, PROKULICE…

Jedan od efikasnih načina da spriječite nadimanje je izbjegavanje određene hrane, posebno u vrijeme večere, kada se naše tijelo usporava i teže je variti hranu.

Postoji nekoliko faktora koji mogu doprinijeti nadimanju, kao što su prebrzo konzumiranje hrane, masna hrana, prejedanje, stres, hormonske promene, zatvor i osetljivost na hranu.

Nadimanje je osećaj nelagodnosti u stomaku izazvan prekomjernom proizvodnjom gasova ili zadržavanjem tečnosti, a veliki broj ljudi bori se sa ovim problemom.

1. Brokule

Brokule su povrće iz porodice krstaša i bogate su raznim hranjivim sastojcima. Međutim, sadrže šećer koji se zove rafinoza i koji je teško svarljiv. To može dovesti do gasova i nadimanja. Konzumiranje brokula kasno naveče može izazvati probavne smetnje i ometati dobar san.

2. Prokulice

Prokulice također spadaju u porodicu krstaša i sadrže rafinozu. Kao što je već pomenuto, rafinoza može biti teško svarljiva i može dovesti do problema sa varenjem ako se konzumira prije spavanja. Ovo povrće je bogato vlaknima koja mogu izazvati gasove i nadimanje. Ograničite unos prokulica ili ih potpuno izbjegavajte ako osjetite nadimanje.

3. Karfiol

Karfiol, koji je sličan brokulama i prokulicama, izuzetno je hranjiv i pruža nam razne zdravstvene prednosti. Međutim, sadrži jedinjenje zvano sulforafan koje također može izazvati gasove i nadimanje. Sadrži veliku količinu vlakana koja mogu biti teška za varenje.

4. Kupus

Kupus spada u veoma hranjivo povrće, ali konzumiranje ove namirnice za večeru isto može izazvati gasove i nadimanje, zbog visokog sadržaja vlakana i rafinoze. Kupus u vrijeme večere može utjecati na kvalitet sna, pa se preporučuje da ga jedete za doručak ili ručak.

5. Crni luk

Crni luk sadrži fruktane, vrstu ugljenih hidrata koji mogu izazvati gasove i nadimanje. Takođe je bogat vlaknima, što može pogoršati problem.

6. Bijeli luk

Bijeli luk se smatra superhranom zahvaljujući svojim brojnim nutritivnim kvalitetima i zdravstvenim prednostima koje pruža. Međutim, bijeli luk takođe sadrži fruktane koji mogu dovesti do nadimanja i gasova, a može izazvati i refluks kiseline što može ometati san.

7. Grašak

Grašak je bogat hranljivim materijama, posebno antioksidansima. Ovo ga čini odličnim dodatkom vašoj ishrani, ali grašak takođe može izazvati nadimanje zbog visokog sadržaja vlakana i fruktoze. Grašak, uz to, sadrži i šećerne alkohole koji mogu izazvati probleme sa varenjem.

8. Slatki krompir

Slatki krompir je dobar izvor vlakana i hranljivih materija, ali nekim ljudima može biti teško svarljiv. Ovaj krompir sadrži vrstu ugljenih hidrata koji se zove skrob, a koji može izazvati gasove i nadimanje, posebno kada se jede u velikim količinama.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

LOCIRANA, IDENTIFIKOVANA I ZBRINUTA ŽRTVA MEĐUNARODNE TRGOVINE LJUDIMA: RADI SE O...

0
Tužilac iz Odsjeka za krijumčarenje ljudi i trgovinu ljudima Tužilaštva BiH koordinirao je aktivnosti u saradnji sa Službom za poslove sa strancima BiH i Graničnom policijom BiH, koji su prilikom kontrole robe i putnika redovne autobuske linije na graničnom prijalazu Brod detaljnim analizama otkrili i identifikovali žrtvu međunarodne trgovine ljudima.