KOLIKO BANANA DNEVNO SMIJETE POJESTI?

Banane su nevjerojatno popularno voće i nikoga ne čudi zašto je to tako. Svestrane su, zdrave i česta su namirnica u mnogim kuhinjama širom svijeta.

Iako su banane zdrav međuobrok bogat hranjivim sastojcima, ako ih previše jedete to može biti štetno za vaše zdravlje.

Vrlo malo proteina i masti

Većina kalorija u bananama dolazi iz ugljikohidrata. Oni vašem organizmu daju samo zanemarive količine proteina i masti. Zapravo, bjelančevine i masti zajedno čine manje od 8% ukupnog sadržaja kalorija u banani.

Proteini su glavna strukturna komponenta vašeg tijela i potrebni su za pravilnu imunološku funkciju, popravak tkiva, izgradnju mišića i zdravlje kostiju. No, masti daju energiju, pomažu u apsorpciji hranjivih tvari topivih u mastima i igraju ulogu u proizvodnji hormona i zdravlju mozga.

Budući da bananama nedostaju ove vitalne hranjive tvari, one nisu nutritivno cjelovit obrok. Ipak, ako je banana vaš uobičajeni međuobrok, razmislite o tome da je jedete s izvorom zdrave masti i proteina, poput maslaca od kikirikija, šake oraha ili kuhanog jaja, kako bi je učinili nutritivno uravnoteženijim.

Koliko banana dnevno smijete pojesti?

Banane su zdrav dodatak gotovo svakoj prehrani, ali previše bilo koje pojedinačne hrane – uključujući banane – može donijeti više štete nego koristi.

Banane se obično ne smatraju visokokaloričnom hranom. Međutim, ako zbog navike konzumiranja banana jedete više kalorija nego što je vašem tijelu potrebno, to bi moglo dovesti do nezdravog debljanja. Usto, više od 90% kalorija u bananama dolazi iz ugljikohidrata.

U nezrelim ili zelenim bananama glavni izvor ugljikohidrata dolazi iz škroba. Kako plod dozrijeva, škrob se pretvara u šećer. Dakle, dok vaša banana sazre za jelo, velik udio kalorija možda dolazi iz šećera. Prekomjerna konzumacija ugljikohidrata mogla bi otežati kontrolu šećera u krvi onima koji imaju povišenu razinu šećera u krvi, odnosno stanja poput dijabetesa ili predijabetesa.

Usto, konzumacija previše banana može dovesti do nedostatka hranjivih sastojaka, pogotovo ako uz njih ne jedete hranu koja sadrži hranjive sastojke koji nedostaju ovom popularnom voću, poput proteina, masti, kalcija, vitamina D i željeza.

Ipak, ne postoji određeni broj banana koji biste smjeli pojesti. To ovisi o vašim jedinstvenim potrebama za kalorijama i hranjivim tvarima. U teoriji biste mogli jesti banana koliko god želite, sve dok ne pretjerujete s kalorijama te ne izbacujete druge namirnice i hranjive sastojke koji su potrebni vašem tijelu.

No, jedna do dvije banane dnevno smatraju se umjerenom konzumacijom za većinu zdravih ljudi, navodi Healthline.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ŠTA SE PJESMOM SANJA: EJNA HERIĆ I ADELA HADŽIĆ POBJEDNICE 22....

0
Goraždanke Ejna Herić i Adela Hadžić sa pjesmom ”Da imam čarobni štapić” pobjednice su 22. Internacionalnog dječijeg festivala "Šta se pjesmom sanja“ koji je sinoć održan u Goraždu.