KOLIKO JE KOKOSOVO MLIJEKO ZDRAVO: SMANJUJE UPALU, ALI I NA OVO MORATE OBRATITI PAŽNJU

Kokosovo mlijeko je jedna od najpopularnijih biljnih alternativa klasičnom mlijeku.

Međutim, ovo mlijeko ima poprilično kalorija i zasićenih masnoća, što može da ima negativne efekte na zdravlje.

Šta je kokosovo mlijeko?

Ovo mlijeko potječe, što je logično, od kokosa. Otvorite zreli kokosov orah da biste iznutra pronašli bijelo meso. Meso se usitni i pomiješa s vodom, a zatim procijedi da bi se dobilo kremasto mlijeko.

Postoje razlike između napitaka od kokosovog mlijeka koje sipate u kafu, čaj i druge napitke i kokosovog mlijeka koje se koristi za kuhanje. Procent kokosa u vodi može da se razlikuje od vrste do vrste, a često se dodaju i drugi sastojci, piše “The Healthy”.

  • Mliječni napici često sadrže i dodatni okus, sredstva za zgušnjavanje i stabilizatore, pa se smatraju više prerađenim – kaže nutricionista Melina B. Džampolis.

Ali, ne treba miješati nijednu vrstu kokosovog mlijeka s kokosovom vodom – to je tečnost koja se prirodno nalazi u mladim zelenim kokosima. Kokosova voda sadrži oko 95 posto vode, a siromašna je kalorijama i mastima.

Iako sadrži elektrolite poput kalija i natrija i može da se koristi kao alternativa sportskim pićima za rehidrataciju, kokosova voda obično ima niže nivoe određenih hranjivih sastojaka u odnosu na kokosovo mlijeko.

Jedan od glavnih načina na koji se dvije vrste kokosovog mlijeka razlikuju jeste prehrambena vrijednost.

  • Naprimjer, jedna šoljica konzerviranog kokosovog mlijeka ima šest puta više kalorija od šoljice zaslađenog kokosovog napitka – kaže nutricionista Daniel Gafen.

Blagodati kokosovog mlijeka

Razni proizvodi od kokosovog mlijeka mogu da imaju različite zdravstvene dobrobiti, ali nema dovoljno istraživanja, posebno o konzerviranom kokosovom mlijeku.

Može da smanji upalu

Laurinska kiselina je vrsta masti koja se nalazi u kokosovom orahu. A neka istraživanja ukazuju na to da bi mogla da pomogne imunološkom sistemu zahvaljujući svojim protuupalnim i antimikrobnim svojstvima, kaže Gafen.

  • Kokosovi proizvodi bogati su laurinskom kiselinom, za koju se pokazalo da je antimikrobna i da može da poboljša zdravlje crijeva – kaže nutricionistički psihijatar, dr. Uma Naido.

Dobra je alternativa osobama koje su alergične na mlijeko

Ako imate alergiju na kravlje mlijeko, ne podnosite laktozu ili preferirate vegetarijansku, vegansku ili biljnu ishranu, napici od kokosovog mlijeka predstavljaju dobre alternative.

  • Budući da je kokosovo mlijeko, zapravo, ‘mlijeko bez mlijeka’, njegova upotreba kao zamjena za kravlje mlijeko može da pomogne onima s intolerancijom na laktozu ili alergijama na mlijeko – objašnjava Gafen.

Važno je naglasiti da je kokosovo mlijeko siromašno proteinima.

Rizici ili nuspojave

Koliko god ukusno bilo konzervirano kokosovo mlijeko, ne može da se porekne da je ono visokokalorično. Ako želite da održite težinu ili skinete višak kilograma, konzumiranje kokosovog mlijeka možda nije najbolji izbor.

Može da povisi nivo holesterola

Budući da je kokosovo mlijeko bogato mastima, a posebno zasićenim mastima, njegovo konzumiranje može da poveća nivo holesterola.

  • Kokosovo mlijeko sadrži dosta zasićenih masnoća, a zasićene masnoće povezane su sa povećanjem takozvanog lošeg LDL holesterola i rizikom od srčanih bolesti – kaže Gafen.

Naravno, ističe dr. Naido, još se raspravlja o tome da li može samo kokosovo mlijeko da povisi holesterol. Istraživači bi trebalo da provedu više studija kako bi razumjeli efekte i odnos između konzumiranja kokosovog mlijeka i holesterola.

Moguća pojava alergija

Ako imate alergiju na orašaste plodove, možda bi trebalo da izbjegavate kokosovo mlijeko.

  • Mali procent ljudi s alergijama na orašaste plodove također je alergično na kokos – kaže Džodi Gribel, dečiji dijetetičar i savjetnik za ishranu.
  • Proteini koji se nalaze u kokosu, slični su onima koji se nalaze u orašastim plodovima – objašnjava Gafen.

Da li kokosovo mlijeko može da bude dio zdrave ishrane?

  • Kao nutricionistički psihijatar, uvijek predlažem ishranu bogatu biljnim vlakana, čistim proteinima i zdravim masnoćama, koja dokazano smanjuje simptome gotovo svih hroničnih bolesti, poput bolesti srca, dijabetesa, gojaznosti i lošeg mentalnog stanja zdravlja – objašnjava dr. Naido, piše N1.

U takvu vrstu ishrane se uklapa i povremeno korištenje kokosovog mlijeka. Ali, važno je da konzumiranje bude umjereno. Ako kokosovo mlijeko postane osnovni sastojak vaše ishrane, moglo bi da dođe do prevelikog unosa kalorija, kao i zasićenih masti.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

RUSIJA PREKIDA DIPLOMATSKE ODNOSE SA NATO

0
Rusija je donijela odluku da od novembra prekine diplomatske odnose sa NATO, saopštio je ruski šef diplomatije Sergej Lavrov javlja RT.