Zbog koronavirusa odgođen je međunarodni zdravstveni kongres koji se ovih dana trebao održati u Dubrovniku. Zdravstveni stručnjaci i čelnici američke Mayo klinike trebali su se baš ovih dana okupiti u Dubrovniku, no prvi europski kongres o iskustvima pacijenata i inovacijama je odgođen.
- Prema informacijama dubrovačkih hotelijera situacija nije tako dramatična niti ozbiljna. Saznali smo da su poneki manji korporativni skupovi otkazani u martu i aprilu, međutim, oni veliki kongresi još stoje – kazala je HRT-u Romana Vlašić, voditeljica Kongresnog ureda TZ-a Dubrovnik.
Ipak, mišljenje trgovaca na Stradunu je drugačije. Oni sa zebnjom čekaju najavljeni dolazak prvih kruzera, bojeći se otkazivanja i smanjenja prometa u kasama trgovaca i ugostitelja.
Domaći i međunarodni aviopromet za sada nije upitan. Croatia Airlines još nije otkazao nijednu europsku liniju. Iako lete na 40 destinacija sa avionom više, zabrinutost putnika očito raste i putuje se manje. Osjećaju to agencije i hotelijeri.
- Iz sedmice u sedmicu stižu molbe za smanjenje već ugovorenih kapaciteta, a samim time oni mole i za odgodu plaćanja, te zbog toga smatram kako će koronavirus ipak utjecati na turizam u Hrvatskoj – kaže Ivana Menđušić, direktorica Hotela Jadran.
Turistički radnici već nastoje preduhitriti negativna kretanja, pa se najavljuje kako će Hrvatska svojim građanima dati 50-postotni popust na razne turističke usluge kao mjeru za ublažavanje posljedica epidemije koronavirusa.
Hrvatski ministar turizma Gari Cappelli je govoreći o učincima epidemije koronavirusa na hrvatski turizam, kazao da zemlja bilježi pad turističkih posjeta i broja rezervacija.
- Još smo na nuli ili neznatnom plusu u odnosu na 1. januar, ali opadamo od kraja februara – izjavio je ministar Cappelli.
Pad broja turista iz Koreje i Kine iznosi 50 do 60 posto, a u padu su i rezervacije iz SAD-a.
Ministar kaže je da pripremaju mjere za ublažavanje posljedica epidemije koronavirusa, s tim da je Hrvatska i dalje odredište zanimanja za turiste koji dolaze automobilom. Najavio je da će pojačati promociju hrvatskog turizma te da će mnogi hrvatski građani dobiti 50-postotni popust na razne turističke usluge.
U akciji popusta učestvuje više od 100 ponuđača smještaja, hrane, prevoza, obilaska nacionalnih parkova kao što su Plitvice i slično.