KORONAVIRUS BI ZAUVIJEK MOGAO PROMIJENITI NAVIKE U VEZI S KUPOVINOM NAMIRNICA

Pandemija koronavirusa Sars-CoV-2 natjerala je mnoge ljude početi kupovati namirnice online, a to bi moglo promijeniti način kupovine trajno. Kupovina knjiga, električnih uređaja i naručivanje gotove hrane preko aplikacija za dostavu već su uobičajeni, ali većina ljudi meso, voće, povrće i druge namirnice radije kupuje u trgovini.

Prošle godine samo 4 posto namirnica kupljeno je online u SAD-u, ali kako su kupci sada uglavnom zatvoreni u kućama, online kupovina je u porastu. Preuzimanje aplikacija za kupovinu namirnica na internetu naraslo je u kratkom vremenu za čak 200 posto u odnosu na prošlu godinu, piše CNN.

Sve je veći postotak online kupaca koji su stariji od 60 godina, a 41 posto trenutnih korisnika ovih aplikacija tvrdi da je prvi put kupovalo online u proteklih sedam dana.

-Ponašanje kupaca uvijek se mijenja u vremenima katastrofe. Ljudi uče nove vještine i kako kupovati online zbog onoga s čim se danas suočavamo – rekao je Doug Baker, predsjednik industrijskih odnosa u FMI, trgovačkoj grupi maloprodaje hrane.

Neki od korisnika ovih aplikacija za kupovinu namirnica online tvrde da će ih vjerovatno nastaviti koristiti i kada se sve vrati u normalu, jer im je lakše kupovati ovako.

Pritisak na prodavače

Veliki lanci supermarketa, kao što su Walmart, Albertsons, Stop & Shop, Meijer, Hy-Vee i drugi, eksperimentirali su tokom protekle godine s načinima na koje će odgovoriti na online narudžbe. Oni su se oslanjali na tehnologiju kako bi smanjili troškove, a neki su izgradili i automatizirana mini-skladišta u svojim trgovinama i otvorili “mračne trgovine”, koje izgledaju kao supermarketi, ali su zatvorene za kupce, kako bi brže mogli kompletirati narudžbu i pripremiti je za dostavu.

Ipak, porast potražnje u vrijeme koronavirusa napravio je problem online prodavačima, što je dovelo do kašnjenja isporuka, otkazivanja i bijesa kupaca.

Prodavači se suočavaju s teškoćama u pokušajima da se prilagode i zapošljavaju nove radnike kako bi uspjeli pratiti pojačani tempo.

Prema procjenama stručnjaka, ovo pomicanje kupovine na online trgovine može zauvijek promijeniti industriju supermarketa. Ako kupci globalno prihvate online kupovinu namirnica, to će ugroziti male i srednje lance trgovina, jer oni nemaju dovoljno kapitala da ulože u izgradnju infrastrukture za isporuku, a osim toga, isporučivanje je manje profitabilno od tradicionalne kupovine u trgovinama.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE