KRATKA HISTORIJA KARTICA KOJE ZASIGURNO IMATE U SVOM NOVČANIKU

Sjećate li se koja je bila prva teretana, biblioteka ili udruženje čiji ste postali član? Vjerojatno ne. A znate li koliko kartica programa vjernosti trenutno posjedujete? Vjerojatno ne. Bez brige, niste jedini.

No, što su zapravo te male kartice, a u današnje digitalno doba, sve češće i mobilne aplikacije za kojima smo toliko ludi? Dosta često nismo niti sigurni za što nam služe i kako funkcionišu, a da ne govorimo kako uopće ne znamo od kuda one u našim životima. To je zanimljiva priča, program vjernosti u svijetu postoji već tri stoljeća, a na našim prostorima tek 2000 -ih.

Pojava prvih oblika loyalty programa

Iako su prvi oblici programa vjernosti nastali još u 18. stoljeću, pravu revoluciju doživjeli su tek sredinom 19. stoljeća. Ideja o nagrađivanju kupaca za njihovu vjernost te konstantno motiviranje za ponovni povratak u trgovinu, ubrzo je postala glavna okupacije svih trgovačkih lanaca u SAD-u. Vođeni novim trendom, brojni trgovački lanci počeli su izdavati bakrene kovanice kao nagradne kupone za one najvjernije kupce. No, kako su godine prolazile, veliki igrači zaključili su da je njihova izrada preskupa i neisplativa. Upravo iz tog razloga, 1896. godine američka kompanija Sperry & Hutchinson krenula je štampati svojevrsne poštanske markica, poznatije kao S&H Green Stamps. Markice su funcionirale slično kao i današnje naljepnice koje s vremena na vrijeme možemo vidjeti u trgovinama. Prilikom kupovine, ovisno o iznosu računa, kupac bi dobio određeni broj markica koje bi lijepio na karton i zamijenio za proizvod ili popust. Zbog svoje praktičnosti i jeftine izrade, markice su ubrzo zamijenile kovanice te su postale toliko popularne da je S&H u jednoj godini izradio čak tri puta više markica od američke pošte.

Ilustracija

Početkom prošlog stoljeća brojne kompanije, kako bi ugušile konkurenciju, pokušale su osmisliti neke nove oblike nagrađivanja. Markice su tako nakratko postale dio povijesti, a zamijenili su ih printani kuponi na kutijama. Pionir takvog oblika nagrađivanja bio je Betty Crocker, a njegov program zadržao se sve do 2006. godine. Upravo je ovaj brend dodataka za slastice 1929. godine kupcima počeo nuditi kupone koje bi potom mogli zamijeniti za odabrane proizvode iz njihovog nagradnog kataloga.

Od bakrenih kovanica, preko markica i printanih kupona, kreativnost kompanija rasla je iz godine u godinu, a svoj vrhunac programa nagrađivanja doživio je 1981. godine unutar aviokompanija. Upravo je te godine američki avio prijevoznik,American Airlines, koji danas u svojoj floti broji oko 600 aviona, a usluge prijevoza pruža za više od 270 destinacija širom svijeta, na tržište izbacio program vjernosti pod nazivom AAdvantage. Riječ je o takozvanom „frequent flyer” programu putem kojeg putnici umjesto bodova sakupljaju prijeđene milje. Za svaki dolar koji potroše na kartu dobiju po pet milja koje potom mogu mijenjati za jeftinije ili potpuno besplatne avionske karte. Inače, frequent flyer program i danas se smatra jednim od najboljih i najmodernijih modela loyalty programa zbog čega ga trenutno u svijetu koristi veliki broj aviokompanija, hotelijera, privatnih zdravstvenih ustanova i rent-a-car kuća.

Digitalzacija programa vjernosti

Danas, tri desetljeća kasnije, tehnološki napredak kompanijama i brendovima omogućio je kreiranje novih, inovativnih oblika loyalty programa. Tako sada sve veći broj trgovaca tradicionalne kartice, postepeno mijenja za programe moderne ere, odnosno mobilne aplikacije. Primjera radi, jedan od najuspješnijih takvih programa upravo je Starbucks Stars program, istoimenog američkog lanca kafeterija.

Pixabay

Unutar tog programa korisnik za svaki potrošeni dolar dobije po jednu zvjezdicu. Kada sakupi određeni broj zvijezda, može ih zamijeniti za besplatno piće u trgovini.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE