U ovoj suri uzvišeni Gospodar objašnjava status žene prema islamskom učenju te odnos između muškarca i žene, a ovaj džuz nam pojašnjava Muhidin-ef. Bešlić.
- An-Nisa u bosanskom prijevodu označava ‘Žene’. Allah, dž. š., kada nešto imenuje, a pogotovo kada tako veliku i značajnu suru imenuje imenicom žene, na taj način želi kazati da su žene, majke, sestre veoma važne u poimanju islama – govori nam ef. Bešlić.
Prva trećina ove sure govori o bračnim i porodičnim odnosima, a druge dvije trećine govore o društvenim odnosima odnosno odnosima u umetu.
- Moglo bi se kazati da umnogome zavisi kakav odnos imamo u porodici, a sve to zavisi od toga kakve su nam majke, supruge… One su primarno te koje odgajaju, prije svega, porodicu, našu djecu, a od toga zavisi u kakvom društvu i ambijentu ćemo živjeti kao zajednica uopće – ističe u komentarisanju petog džuza Muhidin-ef. Bešlić.
Prema komentatorima Kur’ana, dolaskom islama i primanja prve objave Muhammeda, s. a. w. s, ona koja je prva povjerovala u poslanstvo je njegova plemenita supruga, hazreti Hatidža. Zato kažemo da vjera islam i počinje sa ženama.
- U kur’anskom ajetu se kaže da su muškarci zaštitnici žena, a u nastavku istog ajeta se kaže da su žene one koje poboljšavaju društvo u kojem se živi, one koje su u stalnoj pokornosti i poslušnosti Bogu, one koje čuvaju tajnu bračne zajednice i porodice – dodaje nam ef. Bešlić.
Na kraju džuza posebna pažnja se posvećuje licemjerima koji su gora vrsta ljudi od nevjernika, a u jednom dijelu opisa licemjera navodi se njihovo lijeno ustajanje na namaz.
Video možete pogledati i OVDJE.