LOŠ SAN MOŽE DOVESTI DO POVEĆANJA NIVOA EMOCIONALNOG STRESA

Serija problema koji su povezani s lošim snom može povećati nivo emocionalnog stresa kod pojedinca čak za jednu trećinu, tvrdi se u novom istraživanju.

Istraživači s Univerziteta Berkeley u Kaliforniji nedavno su sproveli istraživanje kako bi došli do zaključka kako loš san može uticati na mentalno blagostanje neke osobe. Gotovo 330 osoba u dobi između 18 i 50 godina ispitano je za vrijeme trajanja studije koja je objavljena u naučnom časopisu Nature Human Behavior.

Za prvi dio studije istraživači su koristili MRI i polisomnografiju (studiju spavanja) kako bi izmjerili moždane talase kod 18 mladih odraslih osoba dok su gledali emocionalne snimke, jedanput nakon ugodnog sna i drugi put nakon neprospavane noći.

Ubrzo nakon gledanja video isječaka, učesnike su zamolili da ispune upitnik kojim su procijenili njihov nivo stresa, piše Independent.

Pixabay

Istraživači su otkrili da nakon nemirnog sna tokom noći, medijalni prefrontalni korteks u mozgu ispitanika, koji pomaže u ublažavanju anksioznosti, ne funkcioniše onako kako bi trebao. U međuvremenu, otkrili su da su “dublji” emocionalni centri mozga pretjerano aktivni.

Ti su rezultati ponovljeni u drugom istraživanju na 30 ljudi u dvadesetim, tridesetim i četrdesetim godinama. Pored toga, i online studija koja je mjerila nivo spavanja i anksioznosti kod 280 mladih i sredovječnih ljudi sprovedena je u periodu od četiri dana.

Stručnjaci su otkrili da im količina i kvalitet spavanja omogućuju da predvide kakvi će im nivoi stresa biti sljedećeg dana. Sve u svemu, studija je zaključila da loš san može povećati nivo emocionalnog stresa kod ljudi i do 30 posto.

Profesor Matthew Walker, viši autor studije, rekao je da su istraživači uspjeli identifikovati novu funkciju dubokog sna, onu koja smanjuje anksioznost preko noći reorganizacijom veza u mozgu.

Eti Ben Simon, takođe jedan od autora studije, izjavio je da istraživanje sugeriše da nedovoljno sna povećava nivo anksioznosti i, obrnuto, da dubok san pomaže u smanjenju takvog stresa.

  • Ljudi s anksioznim poremećajima redovno prijavljuju da imaju poremećen san, ali rijetko se poboljšanje sna smatra kliničkom preporukom za smanjenje anksioznosti. Naše istraživanje ne samo da uspostavlja uzročnu vezu između sna i anksioznosti, već identifikuje vrstu dubokog sna koji nam je potreban za smirenje – rekao je Simon.

Mnogi adolescenti u dobi između 12 i 18 godina trebaju da spavaju od osam do devet sati tokom noći, dok bi odrasli između 18 i 65 godina trebali spavati od sedam do devet sati.

Nedavno istraživanje otkrilo je i to da bi spavanje manje od šest sati tokom noći moglo udvostručiti rizik od rane smrti ljudi koji pate od hroničnih bolesti.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE