LOŠE SPAVATE: EVO KOJE NAMIRNICE ĆE VAM POMOĆI DA SE TO PROMIJENI

Odavno je nauka pobila tezu da su prebiotici važni samo za dobru probavu i zdravlje crijeva.

Naime, niz je novih studija koje potvrđuju da oni utječu i na poboljšanje kvalitete sna i smanjuju štetan utjecaj stresa.

Ove neprobavive tvari nalazimo u vlaknastim namirnicama i mliječnim proizvodima, a njihova funkcija je poboljšanje nivoa dobrih bakterija i pogodovanje metabolitima koji pozitivno utječu na zdravlje mozga.

Prebiotici i probiotici

Mnogi znaju što su probiotici, prijateljske bakterije koje nalazimo u fermentiranoj hrani, poput jogurta. No, i prebiotici su komponenta prehrane na koju trebate obratiti pažnju.

To je nutrijent koji ljudski probavni sistem ne može probaviti nego služi kao prehrana za naš mikrobiom ili bilione bakterija koje žive u nama. Iako sva vlakna nisu prebiotici, njima je bogata vlaknasta hrana poput prase, artičoka, luka i određene cjelovite žitarice.

Najnovija studija “bacila” je novo svjetlo na način na koji prebiotici mogu utjecati na stres.

  •  Znamo da ova kombinacija dijetalnih vlakana pomaže u promoviranju otpornosti na stres i dobrom snu te štiti mikrobiom crijeva od poremećaja. Pomoću ove nove studije željeli smo pokušati identificirati način na koji se to događa – navodi jedna od autorica američke studije.

Naučnici su utvrdili da kod miševa koji su imali prehranu bogatu prebioticima dolazi do promjena u stolici, odnosno sadržaju metabolita u njoj.

  • Povećan je bio udio masne kiseline, šećera i steroida koji, putem signalizacije između crijeva i mozga, mogu utjecati na ponašanje – zaključili su istraživači.

Autori su iz toga povezali da uzimanje prebiotika utječe na mikrobiom crijeva tako da mijenja fiziologiju stresa i spavanja, što može biti izvrstan način kako promjenama u prehrani utjecati na poboljšanje kvalitete sna, ali i bolje nošenje sa svakodnevnim stresom.

Koje namirnice obiluju prebioticima

Niz je namirnica u kojima nalazimo prebiotike, a među najpoznatijim su list maslačka, artičoke, bijeli i crveni luk, leća, šparoge, banane, ječam, zob, jabuke, kakao, lanene sjemenke i morska trava.

Budući da se udio prebiotika gubi kuhanjem, neke od navedenih namirnica pokušajte jesti sirove kako biste iskoristili njihovu maksimalnu nutritivnu vrijednost.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

PRIPREME SU PRI KRAJU: EVO KADA POČINJE MASOVNA VAKCINACIJA U SARAJEVU

0
Pripremni radovi u sarajevskoj dvorani Zetra privode se kraju, kako bi masovna vakcinacija, čiji se početak očekuje u srijedu 21. aprila, mogla neometano početi.