MALE STVARI KOJE POBOLJŠAVAJU KONCENTRACIJU

U posljednjih godinu i po naša pažnja radila je s manje od punog kapaciteta. Globalna pandemija, gubitak posla i voljenih, nekoliko prirodnih katastrofa… Sve to doprinijelo je da ljudi postanu preopterećeni i bespomoćni.

Problem s koncentracijom – šta je uzrok? Stres i tjeskoba, osim što nas aktivno pogađaju, duboko utječu i na koncetraciju, pamćenje i spoznaju.

Zato, ako ste se osjećali kao da vam fokus stalno bježi, niste sami.

No, postoje čak i male stvari koje vam je mogu poboljšati.

Evo nekoliko načina:

Smanjite multitaksing

Naš svakodnevni ritam natjerao nas je da mislimo kako moramo radti više stvari odjednom kako ne bismo nešto propustili. Kad čitamo vijesti već dok peremo zube, ili telefoniramo dok pripremamo ručak, zapravo se navikavamo na to da mehanički radimo više stvari bez da smo koncentrirani na jednu.

Tako nam se događa i svojevrsna prolaznost vremena – sve manje pazimo na to šta radimo trčeći za više obaveza odjednom i ne stignemo zastati i postati svjesni dana.

Dakle, ako nikada ne posvećujete punu pažnju jednom interesu, nećete postati efikasniji – upravo suprotno.

Prema Forbesu, multitasking je mit i, tačnije, ne gubimo samo vrijeme i produktivnost, nego postajemo i pod stresom i zaboravljamo.

Zato sklonite mobilni telefon, prestanite jesti dok pišete email. Pokušajte barem prvo vikendom raditi jednu stvar i istinski se na to koncentrisati. Korak po korak.

Pokrenite se

Vjerovali ili ne, kretanje je osnovno sredstvo za fizičko i psihičko zdravlje. I upravo će vam to pomoći da se svrstate i razvijete koncentraciju. Prateći vježbe ili šetajući (bez mobitela u ruci) dobrobiti su koje će dugoročno utjecati na memorijske funkcije. Ne morate odmah upisati HIIT, dovoljno je i otići prošetati dužom stazom.

Prakticirajte mindfulness

Prema portalu Vox, bilo koji čin koji nas podstiče da se fokusiramo na osjećaje i misli koje proživljavamo upravo u tom trenutku je praktikovanje mindfulnessa.

Ali, kako se možete fokusirati na bilo šta ako je koncentracija upravo ono s čime se borite?

Pa, pokušajte meditirati. Pozivajući se na 23 studije, Vox je otkrio da su ljudi koji su meditirali nekoliko mjeseci bolje obavljali zadatke koji su testirali “njihovu sposobnost da isključe druge smetnje”, dok su iskusniji meditatori pokazali poboljšanje “sposobnosti da zadrže fokus posebno dugo vremena.”

Tako da pokušajte sjesti prekrštenih nogu, zatvorenih očiju i koncentrirati se na disanje. Postoji puno načina kako vam aplikacije ili YouTube mogu u tome pomoći.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE