MINISTAR ŠAROVIĆ ZA GLEDATELJE DDBIH OTKRIO HOĆE LI SE GRADITI BLOK 7 U TUZLI

Gorući problem, jer bez zraka ne možemo – zagađenost. U mnogim bh. gradovima. Sarajevo je u danima vikenda bilo prvo na listi gradova sa najzagađenijim zrakom.

Gost u emisiji Dobar dan BiH danas bio je Mirko Šarović, ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine.

S ministrom smo razgovarali o nadležnosti navedenog ministarstva kada je u pitanju zagađenje zraka, te šta se do sada poduzelo kako bi zagađenje zraka bilo smanjeno.

Šarović smatra kako uveliko može pomoći pirmjenom standarda za automobile koji emituju mnogo manje štetnih čestica, kao i korištenje obnovljivih izvora energije.

  • Pomoći može korištenje automobila sa naprednim tehnologijama odnosno automobilima koji emituju manje štetnih čestica, Euro 5, Euro 4. Na tom je ministarstvo radilo i naravno pitanja koja se odnose na energetiku i korištenje obnovljivih izvora energije. Mislim da je zaista situacija alarmantna iz godine u goinu, nisu to uvijek samo subjektivni razlozi, ima i objektivnih kao što su geografska pozicija – tvrdi ministar u Dobar dan BiH.

Većina stručnjaka pominje mjeru sprečavanja uvoza automobila u našu državu koja su ispod kategorije Euro 5, postavlja se pitanje da li ta mjera može zaista dati značajne rezultate.

  • Mi smo donijeli propis kojim s EU Bosna i Hercegovina ne može uvesti automobil koji  nemaju najmanje standard Euro 5. Problem je što unutar zemlje se godinama koriste automobili čija je prosječna starost 17 godina. Koriste motore Euro 3 ili Euro 4, u tom smislu bi vjerovatno trebalo da nešto radimo. Oni su jedni od glavnih zagađivača posebno u velikim gradovima, kaže Šarović i dodaje:
  • Naši gledaoci i slušaoci trebaju znati da zagađen zrak nije samo neugodan i neprijatan miris, on ozbiljno utiče na smrtnost ljudi. Treba da znamo da u Švedskoj u toku godine od posljedica zagađenja zraka umre 46 ljudi. U BiH u toku jedne godine od ovih posljedica umre 3500 ljudi. Onda možemo da vidimo koliko ovako zagađen zrak utiče na zdravlje ljudi i smrtnost naših građana.
Hayat

Zbog niskih životnih standarda mnogi građani sebi sigurno ne mogu priuštiti Euro 5.  

Na pitanje da li je Ministarstvo radilo na nekom vidu subvencije za građane koji bi se eventualno odlučili za kupovinu Euro 5 automobila ministar tvrdi da nemaju sve potrebne saglasnosti, te da postoje neke strukture i institucije koje misle da to nije prioritet.

  • Mi smo predlagali da bi budućnost u BiH bio i električni automobil bar za jedan broj građana koji mogu sebi to da priušte, koji ne ispuštaju bilo kakve štetne materije. Trebamo stimulisati ukidanjem carinskih obaveza, kao i hibridi također koji bi uticali u jednom dijelu ali u budućnosti na smanjenju zagađenja zraka u BiH. Kupci Euro 6 i Euro 7 automobila po nama bi se trebali osloboditi carine – mišljenja je Mirko Šarović.

Kada je u pitanju aerozagađenje, moramo spomenuti i izgradnju bloka 7 termoelektrane u Tuzli.

Gotovo je jednoglasan stav o tome da je to ekološki znatno prihvatljivije rješenje od trenutnog.

Ipak, energetska zajednica upravo zbog toga prekinula je pregovore s Federacijom.

Šarović tvrdi da „navija“ da se Blok 7 gradi i da je to ustvari uvijek i podržavao, ali kaže da je negdje ipak u pozadini problem „kineski novac“.

  • Ja navijam da se gradi, ako hoćete da budem vrlo direktan i uvijek sam to podržavao. Negdje u pozadini kineski novac se provejava, u EU vrte glavom kada spomenete kineski kapital ali je obezbijeđen transparentno i tenderom. Energetska zajednica sporti garanciju Vlade FBiH za ovaj blok, smatraju da se ne radi o dozvoljenoj garanciji u skaldu s pravilima EU. Mi smatramo da je to dozvoljena državna pomoć, i da tu odluku jedino Sud BiH može pobiti. Mi mislimo da smo potpuno u pravu – siguran je Šarvić.

Obzirom na do sada izrečeno nameće se pitanje koje interesira najviše građane Bosne i Hercegovine, hoće li biti izgradnje Bloka 7 u Tuzli?

Ministar je kazao kako je duboko uvjeren da će se brzo krenuti na izgradnju novog bloka.

  • Sad je jedna faza u kojoj strane razmjenjuju informacije. Na nama je, BiH i Vlada FBiH, da dokažemo da kroz ovaj prethodni postupak, da je ovo dozvoljena državna pomoć i da je  ispravno što je Vlada FBiH postupila na ovaj način. Moramo i reći da se radi o najvećem poslijeratnom projektu u BiH, snaga trenutnih blokova je već na izmaku što znači da bi mogli postati energetski zavisna zemlja. Četrdeset puta se manje ispušta štetnih materija s novim blokom. Ja sam uvjeren da ćemo brzo krenuti na izgradnju novog bloka – kaže Šarović.

Cijeli razgovor s Mirkom Šarovićem pogledajte u videu OVDJE.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE