MOBITEL VAM JE UVIJEK PRAZAN? OVE TRI GREŠKE NAJVIŠE TROŠE BATERIJU

Litijsko-ionske baterije u smartphoneima osjetljive su na vlastite verzije “stresa”, a naučnici otkrivaju da mobitel ne treba puniti do 100 posto, ili čekati da se isprazni zbog punjenja.

Nakon kupnje novog uređaja, većina će imati jednu glavnu zamjerku na svoj mobitel – baterija se prebrzo prazni. Razlog je naravno i veličina ekrana smartphoneova koji troši punu energije, česti razgovori, ali i najvažnije – način punjenja baterije. Stručnjaci iz firme koja se bavi proizvodnjom baterija za mobitele Cadex opisali su što šteti vašem mobitelu, odnosno koji to “stresovi” loše djeluju na trajanje baterije i njen životni vijek.

Za Tech Insider naveli su najveće greške kod punjenja:

Držite mobitel na punjaču cijelu noć

Prema stručnjacima, ostavljanje mobitela ukopčanog u struju iako je on do kraja napunjen je dugoročno jako loše za bateriju. Jednom kad je mobitel postigao razinu od 100 posto napunjenosti, svako malo mora pokrenuti punjenje koje će ga ponovno dovesti do toga. Zbog toga je baterija u stanju visoke pripravnosti, što troši hemijske spojeve unutar nje. Čim se posve napuni, maknite mobitel iz struje.

Punite do 100 posto

Ili barem onda kad vam to nije nižno potrebno. Lion baterije ne trebaju biti posve napunjene niti je to poželjno s tehničke strane, jer visoka voltaža djeluje loše na bateriju. Bolje je rješenje ukopčati mobitel nakratko u struju tijekom dana.

Jedno dugo punjenje

Ispada da su baterije u našim mobitelima puno sretnije ako ih povremeno punimo tokom dana, umjesto jedne duge sesije punjenja. Budući da to nije praktično, stručnjaci preporučuju da samo stavite mobitel na punjenje kad god možete.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.