MOTIVACIJA JE KLJUČ USPJEHA: METODE KOJE SIGURNO NISTE PROBALI, JER MNOGI POGREŠNO TUMAČE ‘CILJ’

Pandemija je dodatno naštetila radnicima, naročito onima koji su slabije plaćeni, imaju niže obrazovanje ili dolaze iz siromašnijih zemalja, te je u svemu tome teško naći šansu za lični i profesionalni rast, ali ne i nemoguće

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako se definiše samomotivacija? Kao lična želja koja vas vodi da postavite vrijedne ciljeve i da se usredotočite na njih, posvetite im se i krenete ka njima, uprkos preprekama.

Zvuči jednostavno, zar ne? Ali, ispostavlja se da u praksi baš i nije tako, budući da mnogo ljudi, prije svega zaposlenih, ima problem s pronalaženjem motivacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Taj problem se, prirodno, češće javlja kod osoba koje rade posao koji ne vole/van svoje struke/za malu platu, itd.

MOTIVACIJA IMA 4 DIJELA

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako nemate problem sa samomotivacijom, i uspješni ste u poslu, onda znate koliko je ova tema bitna. Posebno u današnjem društvu kada je tržište rada često “surovo”. MOR donosi pesimističnu procjenu da će u 2022. oko 200 miliona ljudi ostati bez posla, a to znači bez prihoda.

Sama pandemija je dodatno naštetila radnicima, naročito onima koji su slabije plaćeni, imaju niže obrazovanje ili dolaze iz siromašnijih zemalja.

  1. Postavite cilj, a ne sredstvo za postizanje cilja. Ako vas težnja ka cilju ne uzbuđuje, vjerovatno tražite sredstvo za njegovo ostvarivanje: npr. to bi bilo pronalaženje parking mjesta u gužvi, dok je cilj kupovina specijalnog poklona za voljenu osobu. Dakle, imajte na umu svoju krajnju destinaciju.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Postavite tzv. SMART ciljeve, što u ovom slučaju ne znači “pametne”. SMART označava termine specific, measurable, attainable, relevant i time-bound, a u prevodu na bosanski jezik – specifično, mjerljivo, dostižno (ni previše lako ni preteško), relevantno i vremenski ograničeno. 

Umjesto da kažete “Želim da smršam”, navedite koliko kilograma i za koliko mjeseci; kao i to kako planirate da ostvarite svoj cilj. Takođe, ciljevi ne treba da budu nametnuti.

3. Postavite podsticaje, koji su poput “mini ciljeva”, i povećavaju motivaciju. Međutim, oni ponekad potkopavaju prvobitni cilj (npr. učite/radite nešto samo da biste jeli čokoladu). Štaviše, neizvjesni podsticaji (npr. 20 ili 40 minuta za igranje video igrica, nasumično odabrani) – potencijalno su motivativniji od određenih (uvijek 30 minuta).

4. Koristite unutrašnju motivaciju. Da biste motivisali sebe, slijedite intrinzično motivišuće ciljeve, tj. inherentno korisne i prijatne aktivnosti (npr. posao koji volite; vježba u kojoj uživate), a ne sredstvo za postizanje nekog drugog cilja (npr. džogirate da izgubite težinu, a pritom ne podnosite džogiranje).

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

STRUČNJACI OBJASNILI ZAŠTO STE NERVOZNI KADA STE GLADNI

0
Vjerovatno ste barem nekoliko puta osjetili gnjev ili nervozu zbog gladi, fenomen pri kojem ljudi postaju mrzovoljni i prgavi kad pregladne.