MUDROST JAPANACA: EVO ZBOG ČEGA SJEDE NA PODU DOK JEDU

Dok opušteno sjedite za stolom i jedete, možda vam je ugodno, ali to nije nužno najbolje za zdravlje.

Mnogo vremena provodimo sjedeći na poslu, a kod kuće se vraćamo sjedeći u automobilu ili sredstvima javnog prevoza. Potom ulazimo u kuhinju i sjedamo za sto kako bismo večerali. Ali većina ljudi u Japanu sjedi na podu dok jede, a stolice u toj zemlji najvjerovatnije nećete pronaći čak ni u restoranima s 5 zvjezdica.

Ova navika ima brojne prednosti za zdravlje, a Bright Side je popisao koje su to.

  1. Pomaže probavi

Kad sjedite na podu prekršptenih nogu i jedete, istovremeno radite jogu. Ovaj položaj naziva se “laka poza” ili sukhasana, a vjeruje se da povećava protok krvi u želucu, pomažući vam da probavite hranu i dobijete više vitamina i hranjivih supstanci. Kada se sagnete prema naprijed kako biste uzeli hranu s tanjira, a zatim se vratite u početni položaj da biste je progutali, jačate mišiće na stomaku, što zauzvrat može spriječiti nadutost.

  1. Pomaže da smršate

Sjedenje na podu dok jedete pomaže vašem vagusnom živcu da bolje funkcioniše. Kad vaš probavni sistem oslobađa hormon zvan leptin, on šalje signal vagusnom živcu da ste siti. Pravilna funkcija ovog živca može vas spriječiti da se prejedate.

  1. Čini vas fleksibilnijima

Sjedenje na podu isteže koljena i bokove. Ovaj položaj sprečava vas da se previše saginjete i jača leđa i ramena.

  1. Pomaže da živite duže

Ako se lako možete podići iz položaja prekrštenih nogu, bez ikakve pomoći, velike su šanse da ćete možda živjeti duže. Ispada da je sjedenje na podu dok jedete i ustajanje nekoliko puta jedan od najjednostavnijih načina da svom životu dodate nekoliko godina.

  1. Održava zglobove zdravima

Kad dugo sjedite na stolici, bokovi vam se ukoče. S druge strane, sjedenje na podu omogućava vam istezanje kukova i gležnjeva, čineći zglobove fleksibilnijim. Neka sjedeća držanja, poput klečanja i čučanja, tjeraju mišiće da rade i kad se odmarate jer vas potiču da angažujete mišiće koji nisu aktivni dok sjedite na stolici.

  1. Popravlja držanje

Kad stolica ne podupire vaša leđa, to vas potiče da angažujete svoje osnovne mišiće, što zauzvrat koristi držanju tijela.

  1. Umiruje um

Sjedenje na podu dok jedete takođe vam smiruje um. Kad vam je um spokojan, možete više uživati u hrani i jesti dok ne osjetite sitost.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE