NAŠ OBRAZOVNI SISTEM JE PUN MANJKAVOSTI, U TO SMO SE SAD UVJERILI: STRUČNJACI ZATEČENI NOVIM NAČINOM ŠKOLOVANJA DJECE

Obrazovanje je tema današnjeg izdanja emisije "Dobar dan BIH".

S našim gostima u studiju razgovarali smo o stanju u obrazovanju i rezultatima međunarodnog testiranja PISA i TIMS te o važnosti upoznavanja šire javnosti s ciljem podizanja svijesti o neophodnim reformama obrazovnog sistema u BiH.

Razgovarali smo sa Dženanom Husremović, doktorica psihologije, profesorica na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu, Ivanom Zečević, doktorica psihologije, profesor na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Banjoj Luci,
Namirom Ibrahimovićem, voditelj obrazovne reforme u Kantonu Sarajevo i direktor OŠ “Safvet-beg Bašagić”. Na Skype vezi bili su Adnan Mustafa Hasanagić, osnivač web-platforme “Eureka Zone” i omladinski aktivista i Žaneta Džumhur, šef Odjeljenja za standarde i ocjenjivanje u predškolskom, osnovnom i srednjem obrazovanju u APOSO BiH.

Dženana Huremović

Kako je kazala Husremović, pandemija je utjecala na obrazovanje u cijelom svijetu.

  • Osim vidljivih posljedica kao što su izlazak djece iz škole, školovanje od kuća, poremećaj u strukturi dana, promjene u motivaciji djece, imamo i niz drugih posljedica koje ćemo tek vidjeti. Imamo veliku nejednakost između djece iz različitih socijalnih slojeva. Pandemija je sigurno povećala tu nejednakost, i to je ono što ćemo tek vidjeti.
    Gubitak vještina na globalnom nivou, koji će uza posljedicu imati povećanu ekonomsku nejednakost i smanjen udio vještina koja se iznosi na tržište rada. Ekonomski gubici zbog nedostatka vještina bit će ogromni.

Ibrahimović je rekao da se niko nije prilagodio, i svi su učili u hodu jer su doslovno preko noći prešli na online nastavu, sa vrlo slabim digitalnim kompetencijama nastavnika, učenika, direktora, roditelja…

Namir Ibrahimović
  • Nažalost, u skladu sa svim onim što su odluke našeg obrazovnog sistema, formalizam, propisi, jednak odnos prema svima…pokušalo se da se uradi i u okvirima online nastave. Na kraju smo dobili samo veću karikaturu. Niko nije imao iste uslove za takve vrste rada. U KS se ušlo u sisteme online nastave, ali se bojim da proces kvaliteta nastave nije ni blizu onom kvalitetu koji smo imali. Sa ovakvom nastavom govorit ćemo o lošem kvalitetu obrazovanja.

Profesorica Zečević smatra da je prelazak na obrazovanje na daljinu donio vidjljivije manjkavosti našeg obrazovnog sistema.

  • Nekako smo svi imali pretpostavke šta je to što nije dobro, šta je to što treba da se mijenja, gdje trebamo da podižemo nivo kvaliteta. Međutim, ljudi u Kantonu Sarajevo su pristupili vrlo ozbiljno reformi koja, mogu slobodno da kažem, ima razloga da nosi ime reforma. U RS-u se radi reforma, ali ne na ovakav način. Težimo da ostanemo u nekom istom kalupu ali ne da radimo neke radikalnije poteze. Ono što je nastava na daljinu iznjedrila na površinu, to su te neke manjkavosti o kojima se samo pričalo u obrazovnim krugovima. Imamo zastarjeli sistem obrazovanja, vrlo rigidan i formalan. Svi obrazovni sistemi imaju tu strogu strukturu. Moramo se pridržavati nastavnog plana i programa. Osnovni cilj nam je postići ocjenu. Djeca i nastavnici su dovedeni u situaciju da trče kao mahniti za sakupljanjem ocjena, a djeca nekako hvataju korak – istakla je Zečević.

Adnan Mustafa Hasanagić, osnivač web-platforme “Eureka Zone”, je istakao da je potrebno odrediti pravila za izvođenje online nastave, generalno po nivou kantona i entiteta.

  • Što se tiče Kantona Sarajevo, vidio sam da su 2. februara izdali uputstvo za izvođenje online nastave u srednjim i osnovnim školama. Okvirno je propisano kako se izvodi nastava, mada se nije išlo u detalje. Mislim da je interakcija između profesora i učenika veoma bitna – naglašava Hasanagić.

Žaneta Džumhur, šef Odjeljenja za standarde i ocjenjivanje u predškolskom, osnovnom i srednjem obrazovanju u APOSO BiH, kaže da većini djece koja se inače muče da efikasno uče ili da imaju dobar rezultat u školi u nekim normalnim okolnostima, sada je naravno još teže.

  • Za neke naravno to je gotovo nemoguće. Zašto? Zato što ne mogu dobiti efikasne upute i o tome šta se dešava u njihovom prekidu u učenju, i naravno, te upute koje su vrlo važne kako da te nedostatke mogu da nadoknade. Dakle, to je jedna grupa učenika za koje sigurno znamo da će imati mnogo veće posljedice, nego kod nekih koji nisu pod ovim okolnosima. S druge strane, sigurno je da je mogućnost neravnomjernog pristupa digitalnim uređajima i internetu, također jedan od faktora koji će nepovoljno uticati na određene grupe učenika. Ova digitalna podjela je onemogućila učenicima da uče tokom pandemije ili im je uskratila mnogo veće šanse – istakla je Džumhur.

Pogledajte video OVDJE.

(Nermina Hasić; Ismar Imamović)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

SPAVANJE BEZ JASTUKA IMA BROJNE KORISTI: OVO SU NEKE OD NJIH

0
Iako tek rijetki spavaju bez jastuka, spavanje s njim možda nije najbolji način za odmor jer može uticati na tijelo i raspoloženje.