NAZVALA POLICIJU I ‘NARUČILA PICU’: SPAŠENA JE NAKON ŠTO SU PREPOZNALI TAJNI KOD

Jedna žena u Ohaju uspjela je da pozove policiju i prijavi nasilje u porodici, praveći se da naručuje picu kako nasilnik ne bi shvatio o čemu se radi.

Zvaničnici u gradu Oregon su pohvalili brzo razmišljanje te žene, a nasilnik je uhapšen. Žena koja je željela da ostane anonimna, rekla je lokalnim medijima da je njena mama žrtva nasilja.

O ovoj taktici suptilnog pozivanja hitnih službi već godinama se piše na internetu, ali ovo je jedan od rijetkih slučajeva u kom je zaista potvrđeno da je taktika bila uspješna.

Zvaničnici su ranije upozorili da nije garantovano da ova strategija može da upali, jer dispečeri nisu trenirani da prepoznaju da je poziv za dostavu zapravo poziv upomoć.

Dispečer koji se javio na ovaj poziv Tim Tenejk rekao je za lokalnu stanicu 13 ABC da je prvo pomislio da je žena pogriješila broj.

Kada je ona insistirala na tome da je dobila pravi broj, shvatio je šta se događa, djelimično i zato što je o tome ranije čuo priče.

  • Vidite tako nešto na Fejsbuku, ali to nije nešto za šta je neko obučavan. Drugi dispečeri sa kojima sam razgovarao se ne bi uhvatili za ovo. Rekli su mi da ne bi – naveo je on.
Ilustracija

Evo kako je tekao telefonski razgovor:

Tenejk: Oregon 911 Žena: Željela bih da naručim picu na adresu… Tenejk: Pozvali ste 911 da naručite picu? Žena: Uh, da. Stan… Tenejk: Pogriješili ste broj. Žena: Ne, ne, ne. Ne razumijete. Tenejk: Shvatam sad.

Tokom razgovora je žena na kreativan način objasnila Tenejku, kratko odgovarajući sa da i ne, u kolikoj su opasnosti ona i njena majka.

Tenejk: Da li je drugi muškarac i dalje tu? Žena: Da, treba mi velika pica. Tenejk: Dobro. Treba li vam ljekar? Žena: Ne. Sa feferonama.

Odakle potiče ova ideja? Nije zapravo tačno poznato odakle je potekla ideja, ali je sličan scenario korišten 2010. godine u kampanji Norveško udruženje za utočište žena.

Četiri godine kasnije, u maju 2014. jedan korisnik na sajtu Redit, koji je tvrdio da je dispečer, napisao kako je žrtva nasilja u porodici zvala da naruči picu. Kako se navodi, razgovor je počeo “prilično glupo, ali je zapravo bio veoma ozbiljan”.Nekoliko mjeseci kasnije nekoliko portala prenijelo je vjest o ovoj objavi na Reditu, a 2015. je sve pretvoreno u reklamu koja se emitovala tokom Superboula.

Potom su se pojavile tvrdnje da se dispečeri obučavaju da prepoznaju poziv u opasnosti, ali je to negirano zvanično prošle godine. Kristofer Karver iz Nacionalnog udruženja za brojeve u hitnim slučajevima rekao je za AP da policija nije istrenirana za specifične kodne riječi i scenarija.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

POKRENUT POSTUPAK PROTIV DRAGANA ČOVIĆA

0
Povjerenstvo za odlučivanje o sukobu interesa BiH je pokrenulo postupak utvrđivanja sukoba interesa kod aktualnog dopredsjedavajućeg Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH Dragana Čovića (HDZ BiH).