NE ZANEMARUJTE IH: PET JUTARNJIH NAVIKA KOJE ŠEĆER U KRVI DRŽE POD KONTROLOM

Jutarnja rutina je veoma važna za naše zdravlje, a nažalost, ponekad je potpuno ignorišemo.

Doručak na brzinu ili dan bez doručka, kafa prije jela i odlaska na posao, navike su koje mnogi imaju, ali su pogrešne. Ispostavilo se da dobre jutarnje navike mogu da naprave veliku razliku u održavanju nivoa šećera u krvi. Šta treba da uradite ujutru da biste nivo šećera držali pod kontrolom?

Voda ujutro

Adekvatna hidratacija je ključna za održavanje zdravlja cijelog tijela. Voda može da pomogne u snižavanju nivoa šećera u krvi. Visok nivo šećera i dehidracija su usko povezani.

Doručak

Svima nam se dogodilo da smo izašli iz kuće bez doručka. Ipak, mnoge studije pokazuju da preskakanje doručka naše tijelo izlaže brojnim neprijatnim situacijama. Takođe može da bude povezano sa povećanim šećerom u krvi. Nedostatak hrane može da izazove povećanje nivoa šećera u krvi. Kada se probudimo ujutru, nivo šećera u krvi može da bude povišen, a izbalansiran doručak pomaže da ga stabilizujemo.

Stručnjaci kažu da bi prvi obrok trebalo da bude bogat proteinima jer pomaže u stabilizaciji šećera u krvi i smanjuje fluktuacije glukoze tokom dana. Doručak sa visokim sadržajem proteina obezbjeđuje spor, stabilan podsticaj energije. Ujutru možete jesti, na primjer, kuvana jaja sa tostom.

Šetnja poslije doručka

Fizička aktivnost, posebno ujutru, pomaže u održavanju normalnog nivoa šećera u krvi. Mišići glukozu pretvaraju u energiju. Ako zbog posla ujutru ne možete da nađete vremena za fizičku aktivnost, potrudite se da pješačite što više na putu do kancelarije. Primjera radi, možete da izađete iz autobusa jednu stanicu ranije. Izaberite stepenice umjesto lifta. Istraživanja pokazuju da samo dva minuta hodanja nakon obroka može da smanji nivo šećera u krvi.

Oprezno sa kafom

Kofein može da poveća nivo šećera u krvi. Čak i ako pijete domaću kafu, može doći do ovog efekta. To ne znači da morate potpuno da se odreknete kafe. Stručnjaci objašnjavaju da, da biste ublažili uticaj kofeina na nivo šećera u krvi, ne zaboravite da budete hidrirani i jedite uravnotežen doručak.

Način na koji se nosite sa stresom

Ne samo da ono što jedemo utiče na nivo glukoze u krvi, već i na to kako se nosimo sa stresom. Zato stručnjaci savjetuju da dan započnete trenutkom za sebe. Važno je da to bude trenutak koji vam pričinjava zadovoljstvo – kratka meditacija, pisanje nekoliko reči u dnevnik, odlazak u šetnju ili niz vježbi istezanja ili disanja. To je nešto što će vam pomoći da smanjite nivo stresa i pripremite se za dan koji je pred vama.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

UN ĆE POKRENUTI APEL ZA 2,8 MILIJARDI DOLARA ZA GAZU I...

0
Ujedinjene nacije (UN) su u utorak objavile da će pokrenuti globalni poziv za donacije u iznosu od 2,8 milijardi dolara za pomoć stanovništvu Pojasa Gaze i Palestincima na okupiranoj Zapadnoj obali.