NEMOJTE JESTI KASNO NAVEČER: EVO I ZBOG ČEGA

Jason Emer, dermatolog iz New Yorka, tvrdi kako uživanje u kasnonoćnim grickalicama ili nekom većem obroku ne doprinosi samo nadutosti i debljanju, već može utjecati na starenje kože i njena oštećenja, pa čak i rak kože.

  • Teški obroci prije spavanja mogu oslabiti enzim koji štiti kožu od UV zračenja Sunca – objašnjava dermatolog Stuart Kaplan.

To je potvrdilo istraživanje koje je proveo Southwestern Medical Center Sveučilišta Teksas, a naučnici su otkrili da su nepravilne prehrambene navike poremetile biološki sat kože miševa, što je dovelo do slabljenja kožnog enzima koji blokira štetno ultraljubičasto zračenje.

Iako je važno imati na umu da su ovi testovi rađeni na miševima, a ne na ljudima, to ipak donosi vrlo uvjerljiv argument protiv kasnonoćnog jedenja.

-Uz UV faktor, dokazano je da jedenje prije spavanja (posebno slatkiša) može povisiti razinu šećera u krvi i stvoriti upale, što pogoršava stanja poput akni i ekcema – kaže dr. Emer. Ipak, trebali bi znati kada najkasnije smijemo jesti navečer.

  • Ovisi o tome šta jedete. Što je obrok teži, to biste duže trebali čekati prije nego odete spavati. Preporučujem najmanje dva sata, koliko treba vašem tijelu da probavi većinu hrane. Nikada ne biste trebali ići u krevet napuhnuti i siti – kaže dr. Kaplan.

Iako dermatolozi kažu da je općenito najbolje suzdržati se od grickalica, dr. Emer upozorava da određena hrana može pogoršati nuspojave na koži, uključujući crvenilo i akne. Najgori krivci za to su mliječni proizvodi, čokolada, pržena hrana i bilo što s visokim glikemijskim indeksom, za koji je dokazano da povećava proizvodnju ulja tokom noći i doprinose pojavi akni i prištića.

  • Jedenje slane hrane kasno navečer također može dovesti do toga da naše tijelo zadržava vodu jer pokušava suzbiti dodanu sol i ujednačiti tonus u našem sistemu – kaže Renée Rouleau, kozmetičar slavnih iz New Yorka.

Ako baš morate grickati navečer, dermatolozi kažu da se držite organske i neprerađene hrane, poput voća bogatog antioksidansima (dr. Emer posebno preporučuje žuto i narandžasto, jer se boja njihovog antioksidansa beta-karotena u tijelu pretvara u vitamin A), lisnato povrće i hljeb od cjelovite pšenice.

Bez obzira na to kada ili šta jedete, sljedećeg jutra obavezno napravite dobru rutinu njege kože, tretirajte lice rolerom i stavite pozamašnu dozu kreme za sunčanje, piše Real Simple.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE