Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo (ICAO), tijelo UN-a zaduženo za izradu pravila za zračni promet, planira temeljitu reformu postojećih pravila za zračne luke i aviokompanije uvođenjem "digitalne putne iskaznice".
Taj sistem omogućio bi putnicima pohranu podataka iz pasoša na mobilne uređaje koji bi se koristili tokom cijelog putovanja. Prema pisanju Timesa, promjene bi mogle stupiti na snagu unutar tri godine.
Trenutno putnici moraju obaviti prijavu (check-in), bilo online ili u zračnoj luci. Nakon toga im se izdaje ukrcajna karta s bar-kodom, koju zatim moraju pokazivati na više kontrolnih tačaka, uključujući i pri samom ukrcaju.
Promjene koje se najavljuju ukinule bi potrebu za ukrcajnim kartama i prijavom na let. Umjesto toga, putnici bi prilikom rezervacije leta preuzeli "putnu propusnicu" (journey pass) na svoj telefon. Ako dođe do promjena u rezervaciji, propusnica bi se automatski ažurirala, prenosi Index.
Putnici bi također mogli učitati svoj pasoš na telefon i koristiti prepoznavanje lica za prolazak kroz zračnu luku. Umjesto dosadašnje prijave, kojom aviokompanije dobivaju informaciju o tome ko planira ući uavion, one će u budućnosti biti automatski obaviještene kada putnik stigne u zračnu luku i kad mu lice bude skenirano.

Valérie Viale, direktorica upravljanja proizvodima u tehnološkoj tvrtki Amadeus, rekla je za Times da su te promjene "najveće u posljednjih 50 godina". "Zadnje veliko unapređenje bilo je uvođenje e-karata početkom 2000-ih. Industrija je sada odlučila da je vrijeme za modernizaciju – prema sistemima kakve koristi, primjerice, Amazon."
Za uspješnu provedbu promjena zračne luke će morati uložiti u infrastrukturu za prepoznavanje lica i sisteme koji mogu čitati pasoša s mobilnih uređaja.
Mnogi avionski sistemi nisu se mijenjali više od 50 godina jer sve mora biti usklađeno i interoperabilno", rekla je Viale. Nova tehnologija mogla bi izazvati zabrinutost oko zaštite privatnosti, no iz Amadeusa tvrde da su razvili sistem u kojem se svi osobni podaci brišu 15 sekundi nakon svakog kontakta sa sustavom – primjerice na sigurnosnim kontrolama.
Promijenio bi se i način postupanja s kašnjenjima i propuštenim presjedanjima. U novom sistemu putnici koji zakasne na presjedanje zbog kašnjenja koje nije njihova krivnja bi dobili obavijest na mobitel s detaljima o novom letu, a njihova propusnica bi se automatski ažurirala i omogućila ukrcaj na novi let.
"Trenutno su sustavi aviokompanija vrlo odvojeni. U budućnosti će sve biti mnogo povezanije i putna propusnica će biti dinamična", rekla je Viale.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.