Na Aerodromu Istanbul počela je era tri simultane nezavisne piste. Sa novim sistemom, tri aviona će istovremeno moći da slijeću i polete sa aerodroma u Istanbulu, izvijestio je TRT.
Govoreći na ceremoniji povodom pokretanja istovremenih operacija s tri piste na Istanbulskom aerodromu, ministar saobraćaja Turske Abdulkadir Uralolu (Uraloglu) izjavio je da će od danas tri aviona moći istovremeno da slijeću ili polijeću s potpuno nezavisnih pista na ovom aerodromu.
Na Aerodromu Istanbul počela je era tri simultane nezavisne piste. Sa novim sistemom, tri aviona će istovremeno moći da slijeću i polete sa aerodroma u Istanbulu, izvijestio je TRT.
Govoreći na ceremoniji povodom pokretanja istovremenih operacija s tri piste na Istanbulskom aerodromu, ministar saobraćaja Turske Abdulkadir Uralolu (Uraloglu) izjavio je da će od danas tri aviona moći istovremeno da slijeću ili polijeću s potpuno nezavisnih pista na ovom aerodromu.
Uralolu je podsjetio da je Istanbulski aerodrom, otvoren 29. oktobra 2018. godine kao veličanstven vizionarski projekat Turske, od samog početka predstavljajući zemlju na svjetskoj sceni.

- Sa godišnjim kapacitetom od 90 miliona putnika, istanbulski aerodrom je lansirao Tursku u vrh globalne avijacije. Ova moderna infrastruktura, koja godišnje dočekuje milione putnika, pokazala je ekonomski i kulturni potencijal Turske i učvrstila njenu poziciju lidera u avio-industriji - kazao je.
Aerodrom je 2019. godine, u svojoj prvoj punoj godini rada, ugostio više od 52 miliona putnika, a 2023. godine preko 76 miliona. U kategoriji velikih aerodroma, koji opslužuju više od 40 miliona putnika godišnje, Istanbulski aerodrom je sa 80,1 milionom putnika bio drugi u Evropi i sedmi u svijetu.
Uralolu je dodao da će novi sistem dodatno ojačati vodeću poziciju Istanbulskog aerodroma u Evropi i još jednom pokazati globalno liderstvo Turske u avijaciji.
Tokom 2024. godine, Istanbulski aerodrom opslužio je oko 80 miliona putnika, čime je postao najveći i drugi najprometniji aerodrom u Evropi, prema podacima Generalne direkcije državnih aerodroma (DHMI).

Uralolu je istakao da su sve potrebne pripreme završene u skladu sa izvještajem o sigurnosnoj analizi koji je pripremio Eurocontrol.
- Napravljen je novi dizajn vazdušnog prostora, napravljeni su kontrolni sistemi pogodni za trostruke operacije, a avio-kompanije su obavještene. Naši kontrolori letenja obučeni su na našem lokalnom i nacionalnom simulatoru. Tehnologija potrebna za podršku operacijama na trostrukim pistama je veoma napredna i složena. Sistem uključuje napredne radare, osjetljiva navigaciona pomagala i jake protokole kontrole letenja koji obezbjeđuju da su sve ove komponente bezbjedne na zemlji. Saobraćaj se nastavlja bez prekida. Sistem također uključuje automatske strukture koje pomažu u predviđanju ruta i tokova leta, i igra važnu ulogu u sprječavanju upada na pistu i nesmetanom upravljanju saobraćajem - kazao je Uralolu.
Tri putnička aviona Turkish Airlinesa (THY) poletjela su istovremeno i uspješno završila prvu primjenu novog operativnog sistema.
Kapacitet letova Aerodroma Istanbul značajno će se povećati zahvaljujući trostrukim nezavisnim operacijama piste, što je prvi primjer u Evropi sistema koji se koristi u Sjedinjenim Državama.