Dug prema „Vijaductu“ svakim danom je sve veći. Još nema rješenja kako će biti osigurano 114 miliona maraka. Novac Centralne banke BiH ili novac od kapitalnih investicija za 2025. godinu. Rješenje bi trebalo da pripremi Ministarstvo finansija i trezora BiH za sjednicu Savjeta ministara BiH koja je zakazana za utorak. Istovremeno, Tužilaštvo BiH, još uvijek nezvanično, istražuje aferu „Viaductu“. Račun BHANSA-e je blokiran.
Bosna i Hercegovina će morati da plati dug. Vijadukt svoj novac čeka. Kolateralna šteta je BHANSA. Račun je u blokadi zbog presude u korist slovenačke kompanije. Ministarstvo transporta i komunikacija BiH zaduženo je da pripremi Odluku o privremenom finansiranju BHANSA-e. U suprotnom mogli bi izgubiti kontrolu nad bh. nebom.
''Ukoliko ova odluka bude donesena u utorak i ukoliko bude dovoljno sredstava u privremenom finansiranju u budžetu Bosne i Hercegovine, što ja očekujem da hoće, mi smo bar ugasili požar u smislu funkcionisanja BHANSA-e dok se ne riješi uspostava presedana isplata naših međunarodnih dugova nastalim međunarodnim tužbama protiv Bosne i Hercegovine'', rekao je Edin Forto, ministar transporta i komunikacija BiH.
''Ako se ovaj problem ne riješi što se tiče finansiranja BHANSA-e, dolazimo u situaciju, ne naših plaća samo, već vitalnih instrumenata koji su potrebni da jedan avion leti, počevši od radara , ALS instrumenata i svih ostalih instrumenata kojima su potrebni međunarodni certifikati'', govori Vinko Malnar, predsjednik Sindikata kontrolora letenja BiH.

Potrebno je i istražiti cijeli slučaj. Bez zvanične potvrde, Tužilaštvo BiH formiralo je predmet za slučaj „Vijadukt“. U političkim krugovima moguće je čuti zanimljive informacije. Ukazuju na političku povezanost sa slovenačkom kompanijom.
''Postoje neke informacije da iza svega u stvari postoje neke političke veze i sa tom firmom iz Slovenije i sa vlašću RS. To bi trebalo definitivno da se ispita'', kaže Nenad Grković, zastupnik Liste za pravdu i red u Zastupničkom domu PSBiH.
Problem je i kako obezbijediti 114 miliona KM za isplatu duga. Detalji bi trebalo da budu poznati u utorak nakon sjednice Savjeta ministara Bosne i Hercegovine. Ovo su moguća rješenja.
''Ta sredstva koja treba da se namire za Vijadukt treba namiriti od strane investicija za kapitalne projekte. Evo kao što je izgradnja odnosno kupovina zgrade Uprave za indirektno oporezivanje ili nekih drugih kapitalnih projekata'', mišljenja je Midhat Čaušević, zastupnik SDA u Zastupničkom domu PSBiH.
''Iz višegodišnjih kapitalnih ulaganja, koja inače imaju slabu efikasnost u svojoj realizaciji, da se iz tih sredstava a kako bi se omogućilo nesmetano funkcionisanje institucija Bosne i Hercegovine jer se ne zahvataju sredstva iz tekućih izdataka niti jednokratnih kapitalnih ulaganja koja su planirana za budžet u 2025. da se sa stavke dugoročnih višegodišnjih kapitalnih ulaganja izdvoje sredstva koja su potrebna za zatvaranje ovog duga'', smatra Ermina Salkičević-Dizdarević, zastupnica SDP-a u Zastupničkom domu PSBiH.
''Neko je predložio da to bude iz rezervi koje ima Centralna banka BiH pa ako se te rezerve ionako dijele po entitetima, možda bi se tu mogao naći ključ da se riješi. Ni na koji način da se entitet koji je stvorio problem ne amnestira od odgovornosti, ali da se ova situacija riješi'', rekao je Zdenko Ćosić, delegat HDZ-a BiH u Domu naroda PSBiH.

To znači da će dug platiti ko ga je i napravio. U ovom slučaju RS. Naš sagovornik poručuje da je neophodno što prije isplatiti dug kako bi se zaustavila visoka kamata, piše BHRT.
''Dakle, treba uzeti novac sa nekih od stavki koje su pripremljene za ovu godinu a onda kada izmirimo tu obavezu i zaustavimo kamatu koja nam dolazi svaki dan onda tražiti manevarske prostore i rješenja kako naplatiti taj iznos, najvjerovatnije preko Uprave za indirektno oporezivanje i na teret RS'', rekao je Zoran Pavlović, ekonomski analitičar.
Potencijalno, suočavamo se sa mogućim presudama teškim 2,2 milijarde maraka. Šta nas čeka nakon „Viaducta“? GIKIL, Vjetropark Trusina i drugi... Neophodno je donijeti i rješenje za sve buduće dugove.