Današnji protest i upozorenje prevoznika u drumskom saobraćaju koji su svoj protest zbog onemogućavanja nesmetanog rada u Evropskoj Uniji pokazali dolaskom preko 500 kamiona u glavni grad, stigao je nakon što je avionski saobraćaj u opasnosti od potpune blokade. Kao što je poznato, sredstva koja se doznačavaju BHANSA-i kao naknada za vršenje kontrole letenja iznad bh. neba blokirani su sudskom odlukom. Razlog ove blokade je pravosnažna presuda u slučaju 'Vijadukt' protv RS za koji je garant bila država Bosna i Hercegovina
O situaciji u koju su dovedeni ni krivi ni dužni te vrlo ozbiljnim posljedicama ne samo po bh. zračne kontrolore nego i status, imidž i funkcionalnost bh. ekonomije i njenih grana poput turizma razgovarali smo u večerašnjem izdanju emisije '7Plus' sa predsjednikom UO sindikata BHANSA-e Zoranom Mikulićem, predsjednikom udruženja kontrolora letenja BiH Suadom Kukićem, predsjednikom udruženja oblasnih kontrolora letenja Arminom Fazlićem i potpredsjednikom sindikata kontrolora letenja Dariom Vinkovićem:

Odgovarajući na pitanje da li očekuje da Vijeće ministara ispuni obećanja i riješi pitanje uposlenika BHANSA-e Mikulić kaže da oni žele da vjeruju u to:
'Bilo je obećano i na prošloj sjednici i eto, čekamo ovu uz nadu da će iznaći rješenje i da će se usvojiti odluka o finansiranjuu BHANSA-e. Prošli put je bilo neko kao polovično rješenje koje to nije' pojašnjava očekivanja uposlenika BHANSA-e Mikulić
Suad Kukić, kontolor letenja i predsjednik udruženja kontrolora letenja istakao je da su svi uposleni na ovom vrlo teškom i odgovornom poslu vrhunski profesionalci:
'Svaki kontrolor letenja je obučen da se nosi sa određenim nivoom stresa. Sad je to dodatno sa dolaskom sezone i porastom prometa. Dakle, bit će više posla i više stresa. Uz to, sad kad dodate ovaj, ničim izazvan stres na koji nismo navikli niti nam je poznat, to je dodatni problem. Svi smo mi samo ljudi od krvi i mesa i svako drugačije reaguje. Kako ovo bude duže trajalo, bit će se sve teže odnositi se prema tome. Znači sjedite na sektorima, pratite avione kuda se kreću i razmišljate hoće li Vijeće ministara usvojiti odluku i hoćete li na vrijeme moći otplatiti kredit. Ovaj posao se u Kuvajtu, a ima potrebe za nama plaća 15.000 dolara mjesečno. Ljudi će otići' plastično pojašnjava Kukić situaciju sa kojom se sada suočavaju, bez vlastitie krivice kontrolori leta dok Armin Fazlić dodaje:

'Danas je bio jedan od težih dana, upravo sam se vratio s posla zbog meteo uslova, bio je veći saobraćaj preko BiH i zaista nam je taj dodatni pritisak višak. Uz sav stres na poslu ovo je veoma, veoma loša kombinacija', pojašnjava Fazlić situaciju na poslu kontrolora letenja konstatujući da su ljudi veoma veoma nezadovoljni svim ovim.
Predsjednik sindikata kontrole letenja Dario Vinković ostaje optimista u odnosu na sutrašnju sjednicu Vijeća ministara:
'Jesam, optimista sam. Mislim da to mora biti i zaista se nadamo tome. Nikome od nas nije draga ta situacija i mi samo želimo da u miru radimo svoj posao, jer sve ovo što se dešava odvraća pažnju od onoga na što trebamo biti fokusirani. Nama promet već rapidno raste i ovo je jedno od najprometnijih mjesta u Evropi i to od nas traži ogromnu koncentraciju i potpunu fokusiranost na posao. Ovo sve ipak utiče na nas. Mora, to je ljudski' potvrđuje Vinković.
Odgovarajući na pitanje eventualne reakcije u slučaju nepovoljnog ishoda Mikulić potvrđuje da sindikat razmatra sve moguće legalne reakcije i kontra mjere:
'Razmatramo sve modalitete pritiska na državu i na Upravu kako bi se nastavilo finansiranje BHANSA-e i da naša primanja ostanu ista. Zadnja opcija je i štrajk' potvrđuje Mikulić spremnost kontrolora leta da se nastave boriti za ostvarenje svojih prava, dodajući da bi eventualnim štrajkom promet pao minimalno za polovinu te da bi na primjer od planiranih dolazaka 2 miliona turista u Sarajevo sletio jedan milion, možda i manje što bi naravno imalo drastične efekte i za turizma i ekonomiju i Sarajeva i cijele BiH.
Pogledajte cijeli razgovor i saznajte kako kontroliri leta vide načine zaštite svojih prava i zašto svaki poremećaj u kontroli leta u Bosni i Hercegovini pravi potrese i u Hrvatskoj, Sloveniji, Austriji, Njemačkoj i cijelom kontitnetu, ali i zašto niko drugi ne bi mogao preuzeti vođenje kontrole neba nad Bosnom i Hercegovinom