Prije mjesec na ulicama Sarajeva u velikom protestnom defileu bilo je više od 500 kamiona iz svih dijelova BiH, a prijevoznici su na taj način iskazali nezadovoljstvo odnosom institucija prema njihovim problemima, među kojima su i duga čekanja na graničnim prijelazima. Nakon toga su održani brojni sastanci s nadležnima, dobili su obećanja, ali su problemi ostali.

Kako kažu iz Konzorcija 'Logistika BiH', svjedoče da u posljednjih 30 dana nema pomaka kada su u pitanju zadržavanja na graničnim prijelazima.

Čak štaviše, imamo evidenciju da na pojedinim graničnim prijelazima dolazi do tihe opstrukcije sa bh. strane – kaže za Hayat.ba Velibor Peulić, glavni koordinator Konzorcija.

Na današnjim fotografijama s graničnih prijelaza vidljive su velike kolone. Peulić kaže da su zadržavanja u prosjeku 16,5 sati.

Podsjeća da su sa Upravom za indirektno oporezivanje (UIO) BiH usaglasili određene modele.

Kulminiraju problemi prijevoznika! Peulić za Hayat.ba: Svjedočimo tihoj opstrukciji

Ali, u praksi to ne funkcioniše. U inspekcijskim službama koje pripadaju, što entitetu RS, što čak i USK, dolazi do zastoja u radu, pa od osam, rade se svega četiri sata. Na graničnom prelazu 'Bratoljub' inspekcija koja dolazi iz Zvornika u 14 sati zaključa svoje kancelarije. Bilježimo, dokumentujemo opstrukciju, sutra ćemo uputiti dopise prema premijerima obje entitetske vlade i tražiti hitan sastanak s inspekcijskim službama – kaže nam Peulić.

Prijevoznici kažu da su posebno zadržavanja izražena na graničnim prijelazima Bosanski Brod, Bosanska Gradiška, Izačić.

Kod ulaska iz Srbije imamo opstrukcije i na GP Pavlovića most. Posljednji apel upućujemo svim nadležnim inspekcijskim službama da se maksimalno angažuju i da ovaj način rada ne može doprinijeti ubrzanju protoka robe. Robni tokovi prilikom ulaska i izlaska iz BiH zavise od inspekcijskih službi. Dešava se da na graničnim prijelazima na Hrvatskoj strani nemamo gužve, dok na našoj postoji tiha opstrukcija, tome svjedočimo posljednjih 30 dana. Sutra ćemo tražiti sastanak s kolegama iz UIO – pojašnjava Peulić.

Kulminiraju problemi prijevoznika! Peulić za Hayat.ba: Svjedočimo tihoj opstrukciji

Na naše pitanje ko vrši opstrukcije, Peulić kaže da su s UIO imali usaglašenu proceduru.

Međutim, carinski službenici na terenu rade tihu opstrukciju, inspekcijski organi koji potpadaju pod nadležnost entiteta. Nije usklađeno radno vrijeme inspekcija iz FBiH i RS sa carinom koja radi od 8 do 20 sati, a u inspekciji obično završavaju s poslom u 14 sati. Za vrijeme praznika inspektori ne rade, a državni granični prijelaz radi. Ne može zavisiti ulazak robe od jednog inspektora koji zaključa kancelariju, pa prijevoznik mora čekati 18 sati da se on opet pojavi. Došlo je do kulminacije, pokušavamo zadržati toleranciju koja je na donjoj granici. Naprimjer, 9. maj je bio praznik u RS i nijedan inspektor nije smio raditi, a rade državna granična služba i carina. Nećemo više šutjeti, objavljivat ćemo imena – poručuje Peulić.