Učesnike čeka 3.413 kilometara utrkivanja sa zapanjujućih 52.500 metara uspona, a na svom putu će se suočiti s brutalnim usponima, historijskim gradovima, makadamskim putevima i novim teritorijama u jednom od najtežih Grand Tourova u novijoj historiji.
S početkom u Draču u Albaniji 9. maja i ciljem u srcu Rima 1. juna, ruta ovogodišnjeg Gira kombinuje inovacije i tradiciju te obećava mnogo drame od prvog dana.
Prvi put u svojoj bogatoj historiji, Giro će početi u Albaniji, a to će ujedno biti 15. put da utrka starta izvan Italije. Na albanskom tlu će se voziti tri izazovne etape, uključujući otvaranje u Tirani i test na planinskom prevoju Qafa e Llogarasë. Ove dionice će postaviti tempo za ovogodišnji Giro, koji je osmišljen tako da testira sve vještine biciklista.

Nakon transfera preko Jadrana, prva sedmica utrke uključuje i nekoliko etapa pogodnih za sprintere prije uzbrdnog finala u Abruzzu i dramatične etape prekrivene šljunkom do Siene poznatim putevima Strade Bianche, što će vjerovatno biti prvo veliko žarište u borbi za generalni plasman (General Classification - GC).
Druga sedmica donosi hronometar od 28,6 kilometara od Lucce do Pise te povratak na legendarni planinski uspon San Pellegrino u Alpama nakon 25 godina. Biciklisti će se potom suočiti s mješavinom ravnog i valovitog terena prije nego krenu na teški planinski uspon Monte Grappa, uoči brutalne posljednje sedmice.
Treća sedmica utrke predstavlja "raj" za penjače, odnosno noćnu moru u borbi za generalni plasman. Nakon 16. etape i uspona od 4.900 metara u regiji Trentino, uslijedit će vožnja preko Mortirola. Međutim, kraljevski status ima 20. etapa, monstruozni planinski maraton od 203 kilometra, koji uključuje Colle delle Finestre, uspon koji se završava na najvišoj tački utrke (Cima Coppi) s 8 kilometara makadama i prosječnim nagibom od 9 posto. To je ultimativni završni test prije ceremonijalnog završetka utrke u Rimu.

Veliki novitet za ovogodišnju utrku je Red Bull Kilometar (Red Bull KM), dionica od jednog kilometra koja je dio 19. od ukupno 21 etape. Ova dionica označava “ulaz” u jedini međusprint koji se računa za generalni plasman. Prva tri takmičara koja izađu iz ove dionice dobit će vremenske bonuse od šest, četiri i dvije sekunde. U kombinaciji s bonusima 10-6-4 na završetku etape, ova inicijativa uvodi taktičku intrigu u etape koje su se nekada smatrale nebitnim za generalni plasman, posebno tokom sprint i prijelaznih dana.
Red Bull KM će intenzivirati bitku za vodstvo na putu do velikog finala u Rimu, a samo nekoliko sekundi može promijeniti sve. Stoga će ovaj novitet motivisati timove da se još više fokusiraju na strategije i borbu za vremenske bonuse.

Izdanje Gira za 2025. godinu se predstavlja kao okršaj generacija, a predvode ga Primož Roglič i Juan Ayuso. Tridesetpetogodišnji Slovenac vozi za tim Red Bull - BORA - hansgrohe i želi osvojiti svoju drugu tituli na Giru nakon što je pobijedio 2023. godine. Ayuso predvodi UAE Team Emirates te na Giro stiže u sjajnoj formi nakon što je bio blizu Rogliča u Kataloniji. Roglič na ovu utrku dolazi sa snažnom podrškom, uključujući pobjednika iz 2022. godine Jaija Hindleyja i Kolumbijca Daniela Felipea Martineza. S druge strane, Ayuso dijeli dužnosti vođe s iskusnim Adamom Yatesom.
Među ostalim glavnim kandidatima za pobjedu su Richard Carapaz, Egan Bernal i Wout van Aert, koji bi mogli "eksplodirati" u ranim fazama utrke. Također, a svakako treba pratiti i dobitnika wildcarda Toma Pidcocka, kao i veterane Mikela Landu, Romaina Bardeta te Davida Gaudua.
Na ovogodišnjem Giru učestvovat će 23 tima nakon što je UCI odobrio novi wildcard slot u korist ekpa iz druge divizije. Italijanski timovi Polti - Visit Malta i VF Group - Bardiani CSF - Faizanè pridružili su se švicarskim timovima Q36.5 i Tudor, koji su također dobili pozivnice. Red Bull - BORA - hansgrohe se može pohvaliti jednim od najboljih timova. Uz Rogliča su tu penjači i pomoćni vozači, Italijani Giovanni Aleotti, Gianni Moscon i Matteo Sobrero.

Biciklisti će se boriti za četiri kultna dresa/majice, a to su:
Maglia Rosa (roze) – ukupni lider po vremenu,
Maglia Ciclamino (ljubičasta) – lider po bodovima,
Maglia Azzurra (plava) – Kralj planina,
Maglia Bianca (bijela) – najbolji mladi vozač ispod 25 godina.
Vremenski bonusi će biti ključni, 10, 6 i 4 sekunde za najbolja tri vozača na svakoj etapi, odnosno tri, dvije i jedna sekunda na sprintovima, koji se dodjeljuju samo za Red Bull Kilometar.