Američki predsjednik Donald Trump drži svijet u napetosti zbog trgovinske politike koja se mijenja iz dana u dan. Do sada su američki potrošači uglavnom bili zaštićeni od nestabilnosti, no kako se međunarodni transport prilagođava njegovim politikama, Trump se suočava s mogućim posljedicama.
Dok trgovinski rat između SAD-a i Kine utječe na usporavanje kontejnerskog transporta između dvije najveće svjetske ekonomije, brodske kompanije upozoravaju na pad rezervacija i sve češće "prazne plovidbe", odnosno zaobilaženja određenih luka ili potpuno otkazivanje prevoza.
Početkom ove sedmice izvršni direktori američkih trgovačkih lanaca stigli su u Bijelu kuću kako bi prenijeli jasno upozorenje: carine na kinesku robu u roku od dvije sedmice dovest će do "praznih polica" ako se politika hitno ne promijeni.
Tri kompanije čiji su predstavnici prisustvovali sastanku, Walmart, Target i Home Depot, najviše su pogođene odlukama američkog predsjednika, koje uključuju carine do čak 145 posto na kinesku robu.

Walmart nabavlja otprilike 60 posto svojih uvoznih proizvoda iz Kine, uključujući odjeću, elektroniku i igračke, pokazuje istraživanje Reutersa, dok je oko 50 posto Targetovih dobavljača također smješteno u Kini.
Mnogi trgovci i proizvođači imaju određene zalihe u skladištima koje im zasad omogućavaju da lakše prebrode poremećaje. No te zalihe mogu potrajati samo određeno vrijeme, obično nekoliko sedmica. Nakon toga trgovci će se suočiti s izborom: platiti carine i preuzeti dodatni trošak, prebaciti trošak na potrošače ili prestati kupovati robu iz Kine i prihvatiti nestašicu na policama, prenosi Index.