Čuvanju ne pomaže ni vezivanje bicikla lancem.
- Bicikli se najčešće kradu u toku večernjih sati, kao i u jutarnjim satima, na način što se uz pomoć podesnih alata, najčešće kliješta, kidaju lanci za vezivanje ili se bicikli koji nisu obezbijeđeni jednostavno odvoze sa lica mjesta od strane počinilaca krivičnih djela – saopćili su iz Uprave policije.
Sagovorniku “Vijesti” ljetos su sa balkona odnijeli dva bicikla, od kojih je jedno plaćeno blizu 500 eura sa dodatnom opremom, dok je drugom sagovorniku na više lokacija u Podgorici do sada ukradeno pet bicikala.
Iz Uprave policije tvrde da su se u prethodnom periodu bicikli krali na gotovo svim lokacijama na teritoriji Podgorice, a najčešće lokacije su ulazi zgrada gdje ih vlasnici ostavljaju.
Saopćili su da su rasvijetlili većinu krađa koje se gone po službenoj dužnosti. U glavnom gradu je za prvih sedam mjeseci ove godine policiji prijavljeno 37 krađa bicikala, od kojih se većina (26) ne goni po službenoj dužnosti. Nadležni tužilac je njih sedam kvalifikovao ka “tešku krađu”, odnosno kradljivci su izvršili još neko krivično djelo ili prekršaj (upad na tuđi posjed, kidanje lanaca) kako bi otuđili bicikle.
Prema Krivičnom zakonu, sitnom krađom se smatra ako vrijednost ukradene stvari ne prelazi iznos od sto pedeset eura, a učinilac je išao za tim da pribavi malu imovinsku korist.
- Nadležni tužilac pravno kvalifikuje svako djelo. Naročito bitna činjenica jeste da se prilikom kvalifikacije svakog događaja od strane nadležnog tužioca, osim načina izvršenja krivičnog djela, u obzir uzima i njegova vrijednost (vrijednost bicikla), koja se na najbolji način može dokazati posjedovanjem računa o kupovini – navodi se u odgovoru Uprave policije.
U Upravi policije tvrde da je dio otuđenih bicikala pronađen i vraćen vlasnicima, dok se dio pronađenih bicikala nalazi u službenim prostorijama Centra bezbjednosti Podgorica.
- Građani kojima je otuđen bicikl a koji to do sada nisu učinili mogu dođu u prostorije CB Podgorica radi eventualnog identifikovanja svog otuđenog bicikla – saopćili su.
Tvrde da je jedan od boljih načina za obezbjeđenje bicikala ostavljanje bicikala na posebno uređenim mjestima, koja su osvijetljena i po mogućnosti pokrivena video nadzorom, kao i vezivanje jednom ili više što jačih zaštitnih sajli.