NI POLICIJI NIJE LAKO: GRAĐANI DEŽURNOJ SLUŽBI PRIJAVLJUJU VANZEMALJCE

U Dežurnoj službi Uprave policije Crne Gore, koja se često naziva “žila kucavica policije”, radi se svakodnevno 24 sata, a dobro poznat broj 122 građani pozivaju za sve moguće i nemoguće „nedoumice”: neko mi je parkirao auto ispred ulaza u zgradu, vidio sam tuču, komšija mi je vanzemaljac – samo su neke od prijava koje službenici u stanici policije za poslove dežurstva svakodnevno dobijaju.

– Odmah nakon izvršenja nekog krivičnog djela, ukoliko se ta osoba nalazi u bjekstvu, mi dajemo potragu, obavještavamo najbliže centre bezbjednosti u okolini, dajemo više informacija… Dežurna služba je bitna i zbog toga što se tu nalaze svi važni brojevi telefona, od dežurnih sudija i tužilaca, inspektora komunalne policije, veterinarske službe, sanitarne inspekcije itd. Zbog toga su za ovu službu zainteresovane sve linije rada – pojasnio je Čović.

Dežurna služba obavlja razmjenu podataka sa ostalim organizacionim strukturama policije putem telegrama.

Ono što je takođe jako bitan segment dežurne službe jeste briga o privedenim i zadržanim osobama.

  • Gotovo tri i po hiljade lica je bilo privedeno na nivou CB Podgorica za prošlu godinu. To je veliki broj lica koji je priveden, čuvan, odveden kod tužioca, sudije. Sve se to sprovodi u skladu sa poštovanjima ljudskih prava, stalno imamo kontrole gdje se provjerava da li sve radimo u skladu sa preporukama za smanjenje torture. Brinemo o licima, njihovoj higijeni, ishrani, da imaju tri obroka dnevno. Takođe im omogućimo medicinsku pomoć ukoliko je potrebna. Prava da obavijesti člana porodice, branioca, pravo da bude upoznat o tome što je uhapšen na svom jeziku. Osim toga, brinemo o tome da se ne samopovrijede, ne povrijede nekoga od nas i sl. Upravo zbog takvih poslova na kraju svake smjene i prije svake smjene, ako je potrebno i satno, organizujemo ljude gdje su potrebni. Posebno kad su privođenja i hapšenja u pitanju. Na osnovu profila lica koje treba privesti, procjenjujemo i opredjeljujemo adekvatan broj policijskih službenika za sprovođenje hapšenja i trudimo se da sve organizujemo tako da lice ne povrijedi sebe, ali ni nas. Jer se i to dešava – naveo je Čović.

Prema njegovim riječima, svaka dojava koja stigne u Dežurnu službu se provjerava, jer postoji ogroman broj lažnih dojava.

  • Postoje određeni brojevi telefona koje znamo napamet, ali dojave moraju da se provjere. Postoje lica koja prijavljuju razne stvari ali smo uvijek išli i provjeravali. Imamo nekad i pozive samo da bi patrolu preusmjerili sa jedne na drugu lokaciju. Dešavalo se da nam lažno prijave saobraćajnu nezgodu, tuču ili narušavanje javnog reda i mira, samo da bi poslali patrole na drugu adresu. Takvi pozivi se registruju i snimaju – kazao je Čović.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ZASTUPNICA BOŠNJAČKE STRANKE STRUJIĆ-HARBIĆ: GENOCID U SREBRENICI JE NAJVAŽNIJA RIJEČ U...

0
Tokom diskusije u Skupštini Crne Gore, a u kojoj je večeras izabrana 42. Vlada Crne Gore na čijem je čelu Zdravko Krivokapić, zastupnica Bošnjačke stranke Kenana Strujić-Harbić je naglasila da je sastav Vlade mandatara Zdravka Krivokapića diskriminirajući prema manjinskim narodima. Govorila je i o genocidu u Srebrenici.