NIJE SAMO POSAO UZROK: OVO JE HRANA KOJA IZAZIVA STRES I ANKSIOZNOST

Život savremenog čovjeka nemoguć je bez stresa. Svi naravno, odmah pomisle na stres koji uzrokuje posao kojim se bave.

No, jeste li se ikada zapitali, šta je to što još može doprinijeti da ste pod stresom?

Vjerovali ili ne, ali nutricionisti tvrde da i neka hrana može izazvati stres i anksioznost i u nastavko navode koje su to namirnice:

Šećer

Velike količine šećera povisit će nivo šećera u krvi koji će rezultirati stanjem sličnom napadu panike, a ujedno će dovesti do manjka energije.

Ilustracija

Kako bi izbjegli ovakva stanja nutricionistica Erica Hornung predlaže konzumaciju zdravih ugljikohidrata, a tvrdi i da će doručak, bogat proteinima, pomoći u očuvanju energije.

Manjak antioksidansa

Studija objavljena u časopisu „The Annals of General Psychiatry,“ potvrdila je kako nedostatak antioksidansa u tijelu može biti uzrok anksioznosti, pa se zbog toga predlaže konzumiranje hrane koja sadrži visoke nivoe antioksidansa.

U tu grupu spadaju tamno bobičasto voće, orasi, voće i grah.

Kofein

Temeljno svojstvo kofeina je – razbuđivanje, ali tijelu ponekad ipak treba san. Također, kofein povećava i nivo kortizola koji izaziva razdražljivost.

Ilustracija

Nutricionisti stoga, umjesto kafe, preporučaju ispijanje većih količina vode koja se uvijek može začiniti voćem kao što su jagoda ili kivi.

Utjecaj omega 3 masnih kiselina

Iako još uvijek nepotvrđena, činjenica je da omega 3 masne kiseline smanjuju anksioznost, a smatra se da je to zbog njihove brze apsorpcije do mozga. Budući da je mediteranska prehrana bogata takvim kiselinama, ona je izvrsna u borbi protiv anksioznosti tvrde nutricionisti, a osim toga, ovakva prehrana uključuje i orašaste plodove, sjemenke te ribu, sve općenito dobre namirnice.

Bakterije

Posljednje studije navode bakterije kao uzročnike anksioznosti i depresije, a nutricionisti preporučaju borbu protiv njih probioticima koji se nalaze u jogurtu i/ili kefiru

Vitamini B grupe

Vitamini B grupe povezani su sa mentalnim stanjima, pa tako manjak vitamina B6 izaziva razdražljivost, nesanicu i depresiju, dok nedostatak vitamina B5 dovodi do visokog krvnog pritiska koji zatim povećava stres.

Ilustracija

Ako niste sigurni gdje ga pronaći, znajte da vitaminom B obiluju razni citrusi, cjelovite žitarice i povrće.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

POBJEDA NOGOMETAŠA OLIMPIKA ZA ‘BIJEG’ SA ZAČELJA TABELE

0
Nogometaši Olimpika pobijedili su danas na Koševu ekipu Slobode sa 2:0, u posljednjoj utakmici 21. kola Premijer lige Bosne i Hercegovine.