NOVA BRUKA HRVATSKOG MUP-A: SNIMILI ANTIKORUPCIJSKI SPOT, ALI MALO ZABORAVILI NA PROCEDURU

Antikorupcijski spot hrvatskog MUP-a, prvi put objavljen početkom decembra, nije mogao proći nezapaženo.

Poznati glumac Goran Navojec igrao je ulogu maskote nove hrvatske korupcije za MUP: nudi pršutu „koje ima i u čaršafima koji se lijepe za čelo“, odijelo od najboljeg sicilijanskog pamuka, skupi satovi “preko reda”, komplet diploma za cijelu porodicu . Navojec, naravno, djeluje duhovito i spretno, kao i u mnogim drugim svojim ulogama, pa je spot dočekan kvalifikacijama „urnebesno“, „duhoviti“, „smiješno“, a malo je ostalo ispod radara da konačna poruka je „Korupcija nije šala, prijavi korupciju na 192“.

Naravno, u zemlji u kojoj je veliki problem visoka korupcija visokih funkcionera, ovo spuštanje problema korupcije koje je MUP režirao u rang građana koji donose pršutu ili cigle od kafe je više tragikomično nego komično, ali niko ne spori da treba da radimo protiv korupcije na svim nivoima, pa čak i upozoravamo građane da ne kupuju diplome, niti da rade bilo šta preko reda. Zanimljivo je, naravno, da se pominje Ministarstvo, čiji su pojedini službenici ili zaposlenici procesuirani za korupciju, te djelovanje preko veza.

Pa zašto je MUP odjednom odlučio da „udari” pršutare i kako je uopšte došlo do ovog projekta? A kako je ova kampanja realizovana, odnosno da li su poštovani antikorupcijski standardi sprečavanja zapošljavanja „preko veze“?

U MUP-u nam je rečeno da je MUP jedan od „aktera u sprovođenju nove Strategije za borbu protiv korupcije 2021-2030 usvojene 29. oktobra 2021. godine u oblasti mjera podizanja svijesti javnosti o štetnosti korupcije i potrebu za sprečavanjem i borbom protiv i prijavljivanjem korupcije“.

  • Ovo nas posebno obavezuje da sprovodimo preventivne mjere, projekte, aktivnosti i kampanje koje imaju za cilj senzibilizaciju javnosti o značaju prijavljivanja svih oblika korupcije, jačanja antikorupcijskih mehanizama i jačanja uloge građana u njihovom sprovođenju – navodi se u pisanoj formi. odgovor Službe za odnose sa medijima.

Kampanja je počela 9. decembra, na Međunarodni dan borbe protiv korupcije, postavljanjem video snimka na YouTube kanal Ministarstva, a iz MUP-a kažu da su se uključili u kampanju Ujedinjenih nacija kojom su zemlje članice pozvale na različite preventivne aktivnosti promocijom kampanje pod sloganom: “Vaše pravo, vaša uloga: Reci NE korupciji!”

Na pitanje čija je ideja za ovaj sadržaj spota, da li je u kreativni rad uključena vanjska agencija ili je ideja nastala u MUP-u, odgovoreno nam je da je početna ideja nastala „zajedničkim angažovanjem organizacionih jedinica Uprave policije“ građana, praćeno analizom novijih istraživanja o percepciji korupcije, kao i sistematskom saradnjom sa školama za grafički dizajn, udruženjima, pravnim licima, institucijama i specijalizovanim agencijama, te razmjenom iskustava sa policijama drugih zemalja i drugi partneri“.

Također nam je objašnjeno da policija ima specijalizovane službe za prevenciju kriminala „koje su zadužene za izradu i sprovođenje programa prevencije i sprovođenje različitih preventivnih aktivnosti u oblasti bezbjednosti, koje se sprovode – u zavisnosti od projekta – edukacije, informisanja, javnih manifestacija, sprovodi ih policija samostalno ili u saradnji sa partnerima, a učestvuju i u produkciji audio/video radova“.

Kako je saopšteno iz MUP-a, spot „Korupcija” sa Goranom Navojcem u glavnoj ulozi zamišljen je kao početna aktivnost „kick off-a” cijele kampanje.izrada, montaža, korekcija boja i izrada grafike za spot) iznosio je 25 hiljada kuna.

Agencija ILINET d.o.o. dobio je posao zakupa medijskog prostora, odnosno osiguravanja medijske vidljivosti kampanje na raznim medijskim platformama i društvenim mrežama, a za to im je plaćeno 49.848,98 kuna.

Pregled javno dostupnih podataka pokazuje da je Kinematika registrovana tek 2021. godine, neposredno prije ovog djela, ali iza nje stoji filmski umjetnik Igor Neljak, koji nije nepoznat u video produkciji, pisano je o njegovom nagrađivanom dokumentarcu o rejv žurkama u 2010. Radio je i dokumentarno-promotivni film o specijalnoj jedinici ATJ Lučko koja je obilježila 30 godina postojanja. Agencija ILINET, sudeći prema javno dostupnim podacima, jedna je od manjih agencija na bogatoj hrvatskoj marketinškoj sceni.

Međutim, oba preduzeća su bila angažovana na pozivu i samo one, odnosno nije bilo poziva na više adresa i birajući najbolju ponudu, ali se MUP obratio ovim firmama i pristao da sarađuje sa njima, ali u MUP-u smatraju da je sve bilo po zakonu, jer se radilo o jednostavnoj proceduri nabavke, prenosi Net.hr.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

OVA DJEVOJKA NA SPOJU SAMA SEBI POŠALJEM PIĆE DA BI DEČKO...

0
Zvijezda društvenih mreža Sofia Franklyn otkrila je neobičan trik kojim se služi na prvom spoju kako bi zadržala pažnju svog muškarca.