OD OBNOVE TUNELA CRNAJA OSTALA SAMO NAJAVA OBNOVE: CESTE FBIH ZASAD RADE SAMO NA SIMULACIJI PROMETA, PRIJETE FINANSIJSKI PENALI

Još u junu prošle godine potpisan je ugovor za rekonstrukciju tunela Crnaja na magistralnoj cesti M-17, dionica Konjic – Jablanica.

Tada je saopćeno da je vrijednost ugovora 12,8 mil KM sa PDV-om, a da će se radovi finansirati iz kreditnih sredstava Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) i Evropske investicijske banke (EIB). Još je bilo navedeno da će pripremni radovi na gradilištu početi 1. jula 2019. uz napomenu da će glavni radovi na rekonstrukciji započeti krajem turističke sezone, odnosno krajem perioda godišnjih odmora. Planirani rok za završetak radova je 15.12.2020. godine, objavljeno je na jpdcfbh.ba.

Tokom ljeta bilo je najavljeno da će radovi početi 15. septembra. Uslijedila je reakcija Udruženja poslodovaca FBiH koji su tražili od Vlade FBiH prolongiranje početka radova na rekonstrukciji tunela Crnaja i obustave saobraćaja na magistralnoj cesti M-17 koja povezuje sjever i jug naše države.

  • Radi se o jednoj od najprometnijih dionica u državi i obustava saobraćaja rezultirala bi nesagledivim posljedicama i ogromnim štetama za privredne subjekte u Bosni i Hercegovini. Naročito će se to odraziti na privrednike Mostara, Jablanice, Konjica, ali i za trgovce, turističke i ugostiteljske firme i sve one čija je djelatnost u vezi s prometom ljudi i dobara – saopćili su iz Udruženja poslodavaca FBiH, piše Faktor.ba.

Vlada FBiH je 17. septembra usvojila zaključak kojim se JP Ceste FBiH zadužuje da razmotri mogućnost odgode početka rekontrukcije tunela Crnaja. To se na kraju i desilo. Šta se sada dešava s tunelom koji vapi za rekontrukcijom?

  • U skladu sa zaključkom Vlade FBiH od 17. septembra JP Ceste FBiH je poduzelo aktivnosti na dodatnoj simulaciji prometa na tunelu Crnaja koja će biti završena u narednih petnaestak dana. Po njenom okončanju bit će urađena analiza čiji rezultati će, posredstvom Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, biti prezentirani Vladi FBiH koja će donijeti odluku da li će se projekat nastaviti prema postojećem ugovoru ili će biti implementirane određene izmjene. U svakom slučaju, JP Ceste FBiH očekuje da će radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja početi u ovoj godini – odgovoreno je na naš upit u JP Ceste FBiH.

Uvijek kada se prolongira početak radova na infrastrukturi, a čiji su finansijeri međunarodne bankarske instuticije, otvara se pitanje i bojazan da će se morati plaćati “penali” zbog kašnjenja.

  • U skladu sa Kreditnim sporazumom između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD) za “Program modernizacije cestovnog sektora u FBiH” koji, između ostalih, obuhvata i podprojekat “Rekonstrukcija tunela Crnaja”, zajmoprimac plaća naknadu za održavanje zajma koja iznosi 0,25 posto godišnje na nepovučeni saldo zajma. Dakle, ukoliko bi došlo do nerealizacije podprojekta “Rekonstrukcija tunela Crnaja” te ne bi došlo do povlačenja sredstava po ovom ugovoru, ista bi bila u okviru nepovučenog salda zajma na koji se obračunava navedena naknada.

Krajnji datum efektivnosti kreditnih sredstava osiguranih temeljem spomenutog kreditnog sporazuma je kraj 2021. godine – pojasnili su nam u ovom javnom preduzeću.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE