ODMAH MIJENJATI: DEVET SITUACIJA KOJE USPORAVAJU METABOLIZAM

Kombinacija aerobnih vježbi, kao što su trčanje, brzo hodanje, vožnja biciklom te gimnastika, te laganih vježbi s utezima pomoći će vam da ojačate kosti i mišiće.

Pixabay

Dakako, ove vježbe ubrzavaju i metabolizam. No činite li nešto zbog čega se metabolizam, zapravo, usporava?

Jedete u bilo koje doba dana jer nemate tačan raspored obroka

Studija iz 2012., provedena na Hebrejskom sveučilištu, pokazala je da se miševi koji jedu hranu u bilo koje vrijeme debljaju više nego oni koji imaju tačno vrijeme za pojedine obroke.

Naučnici smatraju da to što neki miševi jedu u tačno određeno vrijeme svaki dan potiče tijelo da sagorijeva više kalorija između obroka.

Pesticidi

Organoklorini (kemikalije iz pesticida) mogu ometati tjelesne funkcije i proces sagorijevanja energije, zbog čega će biti teže izgubiti na težini, pokazuje jedna kanadska studija.

Istraživanje je pokazalo da je kod onih koji imaju najveću koncentraciju toksina metabolizam najsporiji te da teže gube na težini. Češće jedite organski uzgojeno voće i povrće.

Neispavanost

Ljudi koji spavaju manje od osam sati sljedeći dan se kreću manje, što znači da sagorijevaju manje kalorija.

Što je još gore, neispavanost smanjuje količinu energije koju tijelo koristi pri mirovanju, pokazuje istraživanje njemačkih i švedskih znanstvenika iz 2012. godine.

Manjak željeza

Željezo, između ostalog, prenosi kisik u mišiće. Ako razina željeza postane preniska, mišići ne dobiju dovoljno kisika, imate manje snage, a metabolizam se usporava, kaže Tammy Lakatos Shames, autorica knjige Fire Up Your Metabolism: 9 Proven Principles for Burning Fat and Losing Weight Forever. Jedite zeleno lisnato povrće, poput špinata, te brokulu.

Rigorozne dijete

Smanjite li unos kalorija, tijelo prelazi u stanje gladovanja kod kojeg se usporava metabolizam kako bi se očuvalo što više energije.

Predugo sjedenje

Dovoljno je ostati samo 20 minuta u nekom položaju da biste usporili metabolizam.

Premalo kalcija

Kalcij igra ključnu ulogu u regulaciji metabolizma masti kojim se selektira hoće li se nešto sagorjeti ili taložiti kao salo. Prehrana bogata kalcijem mogla bi vam pomoći sagorijevati više masti, pokazuje istraživanje s Nutrition Institute at the University of Tennessee u Knoxvilleu.

Dehidracija

Svi stanični procesi, uključujući i metabolizam, ovise o vodi. Ako ste dehidrirali, mogli biste sagorijevati dva posto manje kalorija, pokazuje istraživanje Sveučilišta Utah, piše Magazin.net.hr.

Preskakanje doručka

Ako preskačete doručak, tijelo automatski sporije sagorijeva energiju. To je jedan od razloga zašto je istraživanje objavljeno u American Journal of Epidemiology pokazalo da ljudi koji preskaču doručak imaju četiri i pol puta veće šanse biti pretili.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.