ODZVONILO PREBRZOJ VOŽNJI!? EVO ŠTO SE MIJENJA OD 2022.

Svi oni koji vole malo bržu vožnju uskoro će morati naviknuti, za mnoge, znatne promjene. Svi novi automobili u Europskoj uniji, a time i u Hrvatskoj, biti će opremljeni tempomatom od juča 2022., što će pak uticati na sve nove automobile od 2024.

Europska komisija usvojila je nacrt uredbe kojom se utvrđuje obvezna prisutnost uređaja za inteligentnu prilagodbu brzine (Intelligent Speed ​​Assistance – ISA) na svim novim vozilima (automobili, privredna vozila, teška teretna vozila) od 6. jula 2022. Taj sistem, koji se može deaktivirati, može imati nekoliko oblika, uključujući autonomni limitator brzine, piše HAKRevija.

Svi automobili koji će se naći u prodaji prije jula sljedeće godine, neće moći izbjeći tempomat jer će ta oprema biti nužna od početka 2024.

ISA će se temeljiti na kartografskim podacima navigacijskog sistema vozila i/ili na kamerama vozila koje omogućuju prepoznavanje saobraćajnih znakova. Upravo će koristiti te podatke kako bi definirala najveću dopuštenu brzinu na pojedinim dijelovima ceste.

Europska komisija tvrdi da će kombinacija ta dva izvora informacija ponuditi najbolju učinkovitost.

Proizvođači moraju osigurati pouzdanost određivanja brzine tokom 14 godina od proizvodnje vozila, a jedan od tih načina će biti i putem ažuriranja karte navigacije. Komisija isto tako potiče članice Europske unije da u svrhu boljeg funkcioniranja sistema vode brigu o saobraćajnim znakovima ograničenja brzine i njihovoj vidljivosti na cestama.

ISA u svim slučajevima mora obavijestiti vozača vozila o brzini koju treba poštovati. Ove informacije moraju biti dopunjene, prema izboru proizvođača, zvučnim ili haptičkim signalom ako je definirana najveća brzina prekoračena, odnosno funkcijom automatske regulacije brzine koja ima za cilj sprječavanje bilo kakvog prekoračenja.

U uredbi se navodi kako će uvijek biti moguće bajpasirati limiter, na primjer snažnijim pritiskom papučice gasa. Predviđeno je da vozač može potpuno ili djelomično deaktivirati sistem. Osnovno načelo treba biti da je vozač uvijek odgovoran za poštivanje važećih saobraćajnih pravila, stoji u uredbi, piše HAKRevija.

No, to što se potpuno ili djelomično deaktivirali sistem ne znači da je isti zauvijek isključen. Naime, ISA se automatski ponovno aktivira svaki put kada se uključi kontakt ili se vozilo otključa.

Osim toga, prikupljat će informacije koje se šalju nadležnim tijelima na analizu, te bi one službeno trebali biti anonimne što znači da neće biti povezane s motornim vozilom ili pojedinim vozačem.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

POMOĆU OVOG RECEPTA NAPRAVITE BRZO PECIVO BEZ KVASCA

0
Nemate vremena praviti klasični hljeb, a ne ide vam se ni do pekare? Idealno rješenje je naan, indijski hljeb, kojeg ćete pripremiti brzo, a uz to ne treba vam na kvasac.