OSJEĆATE SE LOŠE? OVE ČETIRI VRSTE NAMIRNICA MOGU VAM POMOĆI PODIGNUTI RASPOLOŽENJE

Kad vam zatreba brzinsko poboljšanje raspoloženja, možda ćete automatski posegnuti za slatkišem ili kolačićem, ali takve poslastice vjerovatno neće učiniti da se osjećate bolje.

Međutim, postoje namirnice koje mogu poboljšati vaše raspoloženje pružajući vam ključne hranjive sastojke i pojačavajući utjecaj moždanih spojeva zbog kojih se dobro osjećate.

Hrana s omega-3 masnim kiselinama

Iako je potrebno više istraživanja, studije sugeriraju da omega-3 masne kiseline mogu pomoći u smanjenju anksioznosti i depresije, kaže Lisa Andrews, dijetetičarka iz Ohija.

Stručnjaci vjeruju da konzumiranje hrane s omega-3 masnim kiselinama pomaže u jačanju raspoloženja jer osobe s depresijom mogu imati nizak nivo određenih omega-3 kiselina, uključujući eikosapentaensku kiselinu (EPA) i dokozaheksaensku kiselinu (DHA). Omega-3 masne kiseline također djeluju protuupalno na vaše tijelo. To je važno jer je upala povezana s depresijom i tjeskobom, prenosi Index.hr.

Banane

  • Banane su izvor jednostavnih ugljikohidrata, koji će povisiti šećer u krvi i pružiti energetski poticaj”, kaže Andrews.

Iako banane mogu povisiti nivo šećera i energije u krvi, neće rezultirati kasnijim padom šećera u krvi, zbog čega biste se mogli osjećati lošije.

  • One su također izvor vitamina B6″, kaže Andrews, “koji je potreban za pretvaranje aminokiselina u neurotransmitere, kao što su noradrenalin i serotonin, u mozgu.”

Naime, neravnoteža ovih moždanih kemikalija može dovesti do depresije i tjeskobe.

Lisnato povrće

Jedenje lisnatog povrća može vam pomoći podići raspoloženje jer sadrži snažne antioksidativne hranjive sastojke poput vitamina E, vitamina C i raznih fitokemikalija, kaže Andrews.

Antioksidanti su važni za vaše zdravlje jer se bore protiv spojeva nazvanih slobodni radikali koji mogu oštetiti stanice. Hrana bogata antioksidansima korisna je za održavanje raspoloženja jer pomaže u borbi protiv upala u tijelu i mozgu.

Studija iz 2012. otkrila je da starije odrasle osobe koje jedu manje hrane bogate antioksidansima, poput lisnatog zelenog povrća, imaju veću vjerovatnoću da će doživjeti depresiju. Iako je potrebno više istraživanja, stručnjaci vjeruju da bi antioksidanti mogli biti učinkovit alat za borbu protiv mentalnih problema poput anksioznosti i depresije.

Fermentirana hrana

Hrana se fermentira dodavanjem mikroorganizama poput kvasca i bakterija, koji razgrađuju sve šećere i pretvaraju ih u kiseline, plinove ili alkohol.

Budući da prirodno sadrži bakterije, konzumiranje fermentirane hrane može vam pomoći povećati količinu dobrih bakterija u vašim crijevima, što može imati pozitivan utjecaj i na vaše raspoloženje. Naime, pravilna ravnoteža crijevnih bakterija povezana je s nižim stopama depresije, vjerovatno zato što neke crijevne bakterije prirodno proizvode triptofan i serotonin, piše Insider.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE