OTIŠAO DA SE PENZIONIŠE, PA DOŽIVIO ŠOK: 65 GODINA NIKO NIJE UVIDIO OVU GREŠKU, SAD MORA DA MIJENJA SVE PAPIRE

Kada je Milan A. iz Niša prije mjesec dana došao u Fond za penzijsko i invalidsko osiguranje da podnsese zahtjev za penziju, jer je ispunio oba uslova za penzionisanje - 41 godinu staža i 65 godina života, žena na šalteru mu je objasnila da ne može da ga prepozna kao kandidata za penzionera.

Objasnila mu je da “sigurno nema povezane sve godine staža i uplaćene sve doprinose”.

Rekla mu je i da u penziju može samo kao prijevremeni prenzioner koji će do kraja života plaćati penale, jer je poranio u penziju. Posavjetovala ga je da se obrati poslodavcu i da tamo na licu mjesta još jednom provjeri da li su mu upisane sve godine radnog staža.

Nije mu, priča ovaj Nišlija, bilo teško da se vrati u firmu u kojoj je proveo 41 godinu neprekidno radeći kao mašinski inžinjer. Dobio je potvrdu iz preduzeća da su sve uplate – dopinosa i zarada – besprijekorne i sve to odnio u PIO.

Službenica je na licu mjesta s njim provjeravala papire i uvidjela da je zaista sve pod konac, ali ponovnim unosom njegovog imena, prezimena i matičnog broja, kompjuter ga je opet odbacio kao kandidata za penziju. Pošto ni službenici nije bilo jasno zbog čega kompjuter neće da potvrdi unesene podatke, Milana su poslali u kontrolnu službu, gdje bi trebalo da ustanove ko je u pravu – Milan ili kompjuter – i rekli mu da će ga obavijestiti čim nešto utvrde.

  • Tako je i bilo. Poslije šest dana sam pozvan da dođem u fond. Posebnom kontrolom je utvrđeno da imam pogrešno upisan matični broj. Umejsto muškog 710 u mojoj dokumentaciji poslije dana i datuma rođenja piše 715, što je oznaka za žene. Kako su mi rekli, kompjuter je upravo to signalizirao i zato je i odbijao da prihvati podatke, jer ne može neko ko se zove Milan da ima ženski matični broj – kaže Milan A.

Iz penzijskog fonda su ga uputili u gradski MUP da isprave ovu grešku u svim dokumentima i da nakon toga dođe i na njihov šalter.

  • Nisam vjerovao da niko do moje 65. godine života nije uvidio ovu grešku. Podizao sam kredit u banci, imam i kartice, svakog mjeseca sam išao po platu. I niko mi nikada nije rekao da imam pogrešan matični broj – priča on.

Dodaje da nije imao problem ni kada je vadio pasoš ni zdravstvenu knjižicu. Nišlija navodi da je posao oko ispravljanja ove greške ogroman. Sada mora da mijenja sva dokumente kako bi mu upisali muški matični broj.

Upitana da li je u svojoj višedecenijskoj praksi imala sličaj slučaj, Gordana Zorić, beogradski matičar u penziji, kaže da se greške dešavaju, ali da sličan slučaj nije imala. Bilo je slučajeva da se matični broj pokojnika upiše živom čovjeku.

  • Češće se to može dogoditi kod imena koja se mogu tumačiti i kao muška i kao ženska, kao što su Saša, Dejan(a), Miljan(a), ali ovo je baš specifičan slučaj – rekla je Zorić.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE