OTKRIVAJU SE MALVERZACIJE FORTINE VLADE KS: ZA 700.000 KM, UMJESTO SEDAM, MOGLI DOBITI 14 VOZILA

Bivša Vlada Kantona Sarajevo, s premijerom Edinom Fortom na čelu, kojom je iz sjene upravljao Elmedin Konaković, predsjednik NiP-a, potpisala je niz milionskih ugovora, koji nisu imali nikakav pravni osnov, te su oni predmet interesiranja agencija za borbu protiv korupcije, a eventualno će biti i nadležnih tužilaštava.

Ponuđena cijena

Prašina u javnosti se još nije slegla od kako se saznalo da dok je Konaković krio pečat i time dobivao na vremenu da ne bude smijenjen, bivši SDP-ov ministar saobraćaja Adnan Šteta isplatio je u sedam dana 4,6 miliona maraka „BS Telecom Solutionu“, firmi bliskoj SDP-u, a na vidjelo su izašli i drugi sumnjivi poslovi tadašnje vlasti KS, piše Avaz.ba.

Nisu samo sumnjive isplate „BS Telecomu“ za izgradnju i opremanje tramvajskih stajališta u Sarajevu. Naime, Fortina Vlada je putem Ministarstva saobraćaja i Štete kupila 14 polovnih trolejbusa GRAS-u za 1,4 miliona KM, a novac je uplaćen i prije nego što je potpisan sporazum između Ministarstva i „GRAS-a“.

Tadašnja vlada je početkom 2019. godine kupila sedam trolejbusa GRAS-u putem pregovaračkog postupka. Cijena jednog trolejbusa iznosila je 100.000 KM.

No, kako je kasnije ustanovljeno, jedan trolejbus prilikom uvoza koštao je oko 10.000 KM. Sredstva su, tvrde upućeni u Vladi KS, prebačena bez ikakvog pravnog osnova.

U julu 2019. od iste firme kupljeno je dodatnih sedam trolejbusa, koji su, također, plaćeni 100.000 po jednom vozilu, a novac je prebačen i prije objavljivanja tendera.

Kako su mediji početkom godine izvještavali, oba puta ugovor je potpisan s firmom “GN Company” vlasnika Nermina Karasuljića, i oba puta GRAS-u su dostavljeni trolejbusi koji su uvezeni iz glavnog grada Švicarske.

V.d. direktora GRAS-a Ismet Kapo, koji je imenovan nakon raspisivanja tendera, poručio je tada da je ponuđena cijena enormno veća od realne cijene na tržištu.

  • U ovom slučaju, gdje je kupac naše preduzeće, postoji osnovana sumnja da kupac nije zastupao vlastiti interes – izjavio je tada Kapo, koji je preglasan priliom odlučivanja o kupovini trolejbusa od firme “GN Company”.

Detalji poslova

Aktuelni ministar sabraćaja Adi Kalem kratko nam je kazao da ne može govoriti o detaljima nabavke trolejbusa iz vremena njegovom prethodnika, ministra Štete.

Kalem nam je potvrdio da je određenu dokumentaciju vezanu za nabavku 14 trolejbusa zatražio i Ured za borbu protiv korupcije.

Za 700.000 KM, umjesto sedam, mogli dobiti 14 vozila

Kao prilog tome da je cijena trolejbusa bila enormno visoka, Kapo je svojevremeno medijima naveo primjer ponude koju je GRAS naknadno dobio od firme “Čipić GmbH”. 

Prema ovoj ponudi, GRAS bi za nešto manje od izdvojenih 700.000 maraka, umjesto sedam, dobio čak 14 trolejbusa sličnih karakteristika.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ČETNIK OSTAO 90-IM I BUDAN SANJA: ŠEŠELJ NAJAVLJUJE PODJELU BIH, ALI...

0
Gosti u studiju Pink televizije bili su Aleksandar Vulin, ministar unutrašnjih poslova Srbije, Vojislav Šešelj, ratni zločinac i lider SRS-a, i Darija Kisić-Tepavčević, ministrica za rad, zapošljavanjе, boračka i socijalna pitanja te zemlje.